Delší, že sice existuje pár univerzálně platných pravidel, která určují, co funguje a co ne. Ale těch bohužel moc není. Válcuje je obrovská šedá zóna, kde se dá debatovat úplně o všem.
O to úsměvnější je pak poslouchat výroky a moudra typu:
💬 Remarketing dnes už nemá smysl dělat.
💬 Advantage+ nefunguje, akorát vykrádá čísla ostatním kampaním.
💬 Bannery jsou mrtvé. Nic kromě videí dneska nefrčí.
💬 Objevil jsem techniku, která funguje lépe než cokoliv ostatního.
Za nás jsou podobné závěry jeden velký red flag. 🧨
Je naprosto v pořádku mít relevantní zkušenost nebo názor, ale tvrdit, že je to jediná správná cesta? ⛔
I z toho důvodu je nesmírně těžké hodnotit práci jiných specialistů. Respektujeme, že má každý markeťák svůj unikátní přístup a jiné zkušenosti. V reklamě na Facebooku a Instagramu totiž na spoustu věcí neexistuje jedna pravda…
Důvodů, proč vám něco funguje, ale v jiném účtu nutně nemusí, existuje spousta. Záleží např. na:
👉 velikosti rozpočtů (účinná technika pro tisícové rozpočty se nemusí hodit pro řádově vyšší spendy),
👉 velikosti značky (opřít se o velkou databázi zákazníků udělá velký rozdíl),
👉 preferenci zákazníků (různé cílové skupiny reagují odlišně na jiné typy obsahu).
A pak je tu další aspekt, který možná nebudete chtít slyšet. Někdy to prostě nemá logiku a je to čistá alchymie. 🙃
To, co fungovalo dřív, dnes už nemusí… A naopak. Takže být skálopevně přesvědčený o jediné pravdě nebo zázračné technice je zcestné a právě sbíráním zkušeností zvyšujete šanci, že se trefíte a budete slavit úspěchy. Stačí být otevřený novým věcem a průběžně své přístupy testovat.
„Ten pocit, kdy klienti po spuštění Facebook reklam nestíhají vyrábět nebo shánějí větší sklady, se mi nikdy neomrzí.“