Občas se nám do zpráv nebo pod příspěvky dostanou podobné komentáře. A dost překvapivě je píšou i markeťáci. 😐 Pojďme se to tedy podívat. 😉
Pro některé projekty bude i 5% PNO příliš vysoké. Pro jiné zase není problém ziskově re-investovat i 80 % prostředků z obratu zpět do marketingu. A to ani nemluvíme o tom, že výsledné PNO můžete počítat z více různých druhů tržeb. ☝ Stejná čísla jde pak jednoduše interpretovat jako 10%, ale i jako 100% PNO.
Jen z PNO prostě nelze poznat, jestli to je dobrý výsledek. A už vůbec nejde hodnoty porovnávat. 👉
👉 Každý projekt má jiný cíl – někdo jede na větší ziskovost (15% PNO), jiný chce maximální růst a veškerý zisk re-investovat (50% PNO.) To ale neznamená, že první projekt spravuje lepší markeťák. Nezapomínejte taky, že držením zbytečně nízkého PNO můžete projektu v jeho růstu zásadně ublížit. O tom jsme nedávno vydali video, tak případně mrkněte https://youtu.be/fXvRYYNiiII.
👉 Je taky třeba zohlednit obor podnikání (například elektro vs. móda).
👉 Velmi záleží na velikosti projektu a značky (síla vracejících se zákazníků, organic).
👉 Klíčová je i vyspělost řízení celého marketingu ze strany klienta.
👉 Velkou roli hraje sezónnost produktu.
Nesrovnávejte tedy svoje PNO s jinými projekty, vnímejte kontext. Když už chcete dělat závěry, doptejte se minimálně na obor, velikost projektu a z jakého obratu se výsledná hodnota počítá. Dosažené PNO je jen špička pyramidy. 💁♂️
„Ten pocit, kdy klienti po spuštění Facebook reklam nestíhají vyrábět nebo shánějí větší sklady, se mi nikdy neomrzí.“