Chtěli byste s námi spolupracovat?
Pojďme to vymyslet spolu.

Kontaktujte nás

Zpět

👞 Jak jsem pomohl Vaskám 10násobně zvýšit investice do reklamy na Facebooku — ziskově

Líbí se vám prezentace Vasek na Facebooku? Zajímalo by vás, jak pracujeme se značkou a jak se nám daří na Facebooku ziskově investovat statisíce korun měsíčně? V článku vám prozradím to nejzajímavější ze zákulisí reklamního účtu.

Vasky nabízí poctivé české boty, u kterých člověk ví, kdo a z čeho je vyrobil. Dnes rozšiřují portfolio svých produktů i do dalších segmentů a chystají velké věci. Z Vasek se stal lovebrand, který dnes nemůžete přehlédnout – určitě né na sociálních sítích:-). Jejich obsah odebírá přes 60 000 lidíměsíčně oslovíme milionová publika

S Vaskami spolupracuji od května 2019. Investice na Facebooku tehdy nebyly vysoké. Propagace měla výrazné nedostatky a značně brzdila rozvoj celého brandu. 

Dnes je propagace na Facebooku pro Vasky klíčová. Směřujeme sem většinu marketingového rozpočtu a výkon kampaní má značný vliv na úspěšnost celého webu. Do strategie i samotné realizace reklam investujeme velkou pozornost a snažíme se ji ladit do nejmenšího detailu. 

Jak se nám to podařilo?

#1 Zvýšení efektivity propagace

V účtu docházelo k výraznému přeplácení remarketingových kampaní. Za oslovení 18 619 uživatelů se zaplatilo i přes 73 000 Kč (!).

Na silu se investovalo do cílení na vlastní publika, kde se dle očekávání dosahovalo nejlepších výsledků. Facebookové kampaně si tak připočítávaly velkou část tržeb, které by se staly s velkou pravděpodobností i bez nich. V reportu pro klienta to pak vypadá velmi pozitivně, ale přínos pro celkový byznys je velmi nízký

Vaše návštěvnost na webu je omezená. Tím, že budete do nekonečna zvyšovat rozpočet, nebudete zvyšovat i výsledky. Alespoň přímo úměrně tedy určitě ne.

Z mého pohledu pak křivka efektivity vypadá nějak takto:

Obratem jsme přesunuli značnou část rozpočtů do kampaní, které jsme zaměřili na kvalitní akvizici nových zákazníků. Celková ziskovost účtu se tedy na první pohled mírně snížila, ale tržby na webu dle očekávání rostly. 

TIP: Při vyhodnocování remarketingových kampaní buďte mnohem přísnější než u akvizičního cílení na nová publika. Přivedení nového zákazníka je pro váš byznys mnohem hodnotnější.

Nezapomínejte také, že tržby získané v rámci krátkodobého cílení na návštěvníky webu se budou ve značné části překrývat s tržbami reportovanými i v ostatních systémech. Za přivedení těchto konverzí pak platíte hned několikrát. K určité části nákupů by také došlo i bez prokliku na vaši reklamu. 

#2 Promyšlený remarketing

Postupně rostla nová návštěvnost na webu a na řadě bylo sestavení efektivní remarketingové strategie. Tady se totiž láme chleba, zda vaše investice do reklamy na Facebooku budou ve výsledku ziskové a nebo jen protečou bez většího efektu – tak jako většině inzerentům.

TIP: Důležitou součástí optimalizace bylo také zlepšení vizuálu reklam v dynamickém remarketingu. Využíváte ve svých kampaních možnost přidání vlastní “přelepky” přes reklamy?

Prezentace značky a jejího příběhu

Jedná se o specialitku, která na trhu není tolik běžná. Jelikož většinu mého portfolia klientů tvoří české oblíbené lovebrandy jako je Brašnářství Tlustý, Bernard, Angry Beards, Kalas nebo Olympus, jedná se o standardní součást našich kampaní. 

Cílem takové kampaně je návštěvníkům webu efektivně odprezentovat příběh značky. V průběhu několika týdnů se každému návštěvníkovi po pár dnech odkrývá kousek skládačky. Na konci takové reklamní sekvence je uživatel, který pochopí, jaké jsou principyhodnoty značky, a vytvoří si k ní zcela jiný názor než při první návštěvě webu. 

I přesto, že se šance na nákup v průběhu sekvence výrazně zvyšuje, nemusí být tato kampaň za každou cenu krátkodobě zisková. Jedná se z části o chytrou investici do budování a “ohřívání” kvalitního publika, které má z mého pohledu jednoznačně smysl. 

Tipy pro skvělý obsah do vaší sekvence: 

  • Hodnocení Heureka / rating na FB / hodnocení e-shopu
  • Ocenění / certifikáty
  • PR výstupy / rozhovory 
  • Interní příběh (fotky z dílny, příběh zakladatele)
  • Reference (referenční příspěvek)
  • Zákaznická podpora
  • Návody k produktům
  • A další…

TIP: Zapojte do své remarketingové sekvence i “referenční post”. Jedná se o reklamu, kterou zacílíme na zákazníky a prosíme je o sdílení své zkušenosti s nákupem. Následně post zacílíme i na aktuální návštěvníky webu, aby se sami přesvědčili, jak jsou zákazníci spokojeni. U klientů s větší zákaznickou základnou to funguje skvěle!

Podobně s touto technikou pracujeme i u Brašnářství Tlustý.

#3 Efektivní akvizice nových zákazníků

Facebook se velmi rychle mění. To, co fungovalo před pár lety, dnes již neplatí. Časy, kdy se do samostatné reklamní sady zvlášť segmentoval pravý sloupec, mobil nebo jednotlivé zájmy, jsou pryč.

Mít promyšlené persony a na každou komunikovat individuální bannery a texty zní sice cool, ale v praxi to dnes na Facebooku pravděpodobně fungovat nebude. Trend je naprosto opačný. 

Facebook sbírá data pro své algoritmy, aby reklamy doručil co nejrelevantnějšímu publiku, za každou reklamní sadu zvlášť. Čím více dat mu v rámci každé sady dáme, tím lepší výsledky nám bude schopen doručit. Tím pádem bychom měli pracovat s co nejmenším počtem reklamních sad, co to jen půjde a nedrobit tak zbytečně rozpočty do více sad. 

V souladu s tímto principem jsme optimalizovali strukturu reklamních kampaní. V kombinaci s optimalizací na konverze a doručení dostatečně velkého počtu dat jsme začali dosahovat lepších výsledků. 

TIP: Každou segmentaci a každý A/B test si pořádně rozmyslete. Segmentujte reklamní sady jen v nejnutnějších případech, jako je propagace jednotlivých produktových kategorií, oddělení vlastních a nových publik, nebo komunikace individuálních nabídek.

Zapojení hezkých funkčních reklam

Skvělý tým Vasek pravidelně generuje obrovské množství super obsahu. S takovými podklady je pak radost dále pracovat. Z mého pohledu se jedná o jeden ze zásadních faktorů na výsledný výkon a vnímání značky jako takové. 

Nejvíce v propagaci využíváme následující reklamní formáty:

Single Image

Videa

Sbírky (collection) – často v kombinaci s videem

Stories – často dynamická videa, v případě brandových kampaní pak i formát pro interakce

TIP: Pokud pracujete s dynamickou propagací, kde do reklam automaticky generujete produkty z vašeho katalogu, pak zkuste otestovat i ručně připravený katalog, kde k vybraným produktům nahrajete individuální bannery. Generovaná reklama pak vypadá o level lépe. Takto s touto technikou pracujeme i u Vasek. 

Carousel generující produkty z katalogu produktů pak vypadá takto: 

Výsledek? 

10násobné zvýšení investic do reklamy na Facebooku při udržení cílové ziskovosti.

Na závěr bych rád vyzdvihl skvělou práci celého Vasky týmu. Uvědomuji si, že úspěch našich facebookových reklam je jen třešničkou na dortu díky tvrdé, poctivé a vytrvalé práci klienta. A dělají to fakt dobře! ❤️

“Díky spolupráci s Petrem jsme si ve Vaskách jistí, že peníze do Facebooku investujeme efektivně a zodpovědně. Cením si Petrovy svědomitosti a iniciativy, kterou do naší spolupráce vkládá. Setkal jsem se s mnohými výkonnostními marketéry, ale s klidným srdcem můžu říci, že je to právě Petr, kdo přichází s novými nápady, hbitě dokáže vyhodnotit vyvstalé situace a především dokáže dodat skvělé výsledky. Petra beru jako jeden ze stěžejních pilířů, který nám pomáhá růst.”

Václav Staněk, zakladatel Vasek

Jsem vděčný, že můžu být součástí takového úspěchu. Děkuji.

Pokud vám to, jak pracujeme, dává smysl a chtěli byste také pomoci s efektivitou vašich kampaní na Facebooku, vyplňte poptávkový formulář. Třeba něco vymyslíme.

Rádi s Facebookem
pomůžeme i vám

„Ten pocit, kdy klienti po spuštění Facebook reklam nestíhají vyrábět nebo shánějí větší sklady, se mi nikdy neomrzí.“

Petr Handlíř, CEO