E-shop v této ukázce investoval 123 811,18 Kč na oslovení 3 183 lidí, kteří už byli na webu. To je pořádná suma jen za připomenutí se. Podle našeho výpočtu by na tento počet oslovených lidí však stačilo vynaložit okolo 3000–4500 Kč! Co kdyby tyto peníze e-shop směřoval do akvizičních kampaní? Nebo do kvalitního marketingového týmu?
Když začínáme spolupracovat s novým projektem, vždy pečlivě analyzujeme historii účtu. A hádejte co? Rozmohl se nám tady takový nešvar… Každý 5. klient, se kterým má Petr call, vyhazuje XY tisíc Kč měsíčně.
Byznys roste, když přitahujete nové zákazníky. Do akvizice nových zákazníků by měla směřovat největší část rozpočtu. Tady se plní pokladny.
Remarketing naopak držíme při zemi. Investujeme nejnutnější minimum, abychom oslovili lidi, co už nakoupili. Z našich dat víme, že na oslovení cílové skupiny stačí rozpočet odpovídající 1–2x počtu lidí. Na 1000 lidí tedy vychází částka 1000–1500 Kč.
Nevyhazujete peníze oknem i vy? Podívejte se do svého reklamního účtu, kolik měsíčně platíte za remarketing! Možná tam najdete zajímavé překvapení.
„Ten pocit, kdy klienti po spuštění Facebook reklam nestíhají vyrábět nebo shánějí větší sklady, se mi nikdy neomrzí.“