Dneska to bude o číslech, ale žádné pohádky o dokonalých kampaních a zázračných návratnostech nečekejte. 🎩 Spíš taková realita všedního dne – kolik dneska opravdu stojí reklama na Facebooku?
Upřímně, trochu riskujeme, protože když člověk hodí ven průměrná čísla, vždycky se najde někdo, kdo je bude porovnávat a hodnotit naši práci podle nich. TO ALE NEDÁVÁ SMYSL. ŽÁDNÝ. Produkty mají různé marže, reklamní účty se chovají jinak a každý trh má jiný kontext. Takže na to opravdu pozor. ☝️
Každopádně nám přišlo fajn se s vámi o ta nejzajímavější čísla podělit. Berte to spíš jako zajímavost a pohled do zákulisí než nějaký ultimátní benchmark. Takže – jak to teď s tou reklamou vlastně vypadá?
Než se do nich pustíme, je důležité si alespoň v krátkosti nastínit kontext.
📊 Původ dat
Všechna data vycházejí z více než 220 reklamních účtů pouze za rok 2024, přičemž více než 90 % jsou e-shopy, kde se každá koruna musí několikrát obrátit. Průměrná měsíční investice se pohybuje mezi 100 000 až 250 000 Kč. Jedná se o data menších/středních rostoucích českých firem s obratem 1–10 milionů Kč měsíčně.
A teď konečně slibovaná čísla:
🔹 490 819 916 Kč – Celková investice do reklam našich klientů
🔹 828 370 Kč – Nejvyšší denní spend v jednom účtu
🔹 Ze 79 248 Kč na 1 426 933 Kč – Skokan roku – růst měsíční investice v 1 účtu
🔹 23 % – Poměr investovaných rozpočtů do zahraničí
ℹ️ Mimo klíčové Česko (77 %) a Slovensko (9 %) putovaly největší rozpočty do USA, Německa a Maďarska.
🔹 77 % ženy vs. 23 % muži – Rozložení investic (dle pohlaví)
⚠️ V námi spravovaných reklamních účtech se čím dál častěji objevují i klienti s výhradně ženským sortimentem.
🔹 70 % Facebook, 28 % Instagram, 2 % Messenger a Audience Network – Rozložení investic (podle kanálu)
🔹 1 846 671 196 Kč – Celkový obrat z reklamy
ℹ️ Počítáno 7 dní po prokliku (přísnější atribuční okno, které nejlépe odpovídá realitě).
🔹 26,58 % – Průměrné PNO
🔹 2,55 % – Nejnižší PNO
🔹 90,39 % – Nejvyšší PNO
ℹ️ Výrobcům, kterých máme mezi klienty mnoho, se vyplatí mít vyšší PNO – mají totiž vyšší marže než prodejci. Proto je naše průměrné PNO vyšší, než by se vám třeba mohlo na první pohled líbit. V případě PNO neexistuje dobré, nebo špatné číslo. Existuje pouze PNO, které cíle plní a PNO, které ne.
🔹 285 Kč – Průměrná cena za nákup
ℹ️ Meziroční nárůst o 13,5 %. Nezapomeňte – nesrovnávat se! Každý projekt má jiné marže, možnosti a cíle.
🔹 103 Kč – Průměrné CPM
ℹ️ Jde primárně o výkonnostní kampaně s vyššími rozpočty. Meziroční nárůst CPM byl 16 %.
🔹 7,90 Kč – Průměrné CPC
ℹ️ Meziroční nárůst CPC byl 18 %.
Dnes rozhodně nestačí jen tak něco „naklikat” a čekat, že přeměníte vodu na víno. Cena reklam se bude zvyšovat a konkurenti porostou jako houby po dešti. To ale neznamená, že se váš růst musí zastavit. Naopak. Je potřeba si to prostě odmakat.
A když říkáme odmakat, co tím vlastně myslíme?
✅ Uvádět na trh nové produkty
✅ Zlepšovat své reklamy a testovat je
✅ Odlišit se od konkurence (nejen produktem, ale třeba i kreativou)
Zkrátka – žádné magické tlačítko „Získat peníze” neexistuje. Je to vaše značka, reklamní kampaně, produkt a efektivní správa rozpočtů, které nakonec hrají obrovskou roli.
📢 Mít základní přehled o číslech a benchmarcích je fajn – občas vás něco zaujme nebo může inspirovat. Pokud ale chcete zjistit konkrétní tipy, jak svoje čísla zlepšit, mrkněte na naše další články.
„Ten pocit, kdy klienti po spuštění Facebook reklam nestíhají vyrábět nebo shánějí větší sklady, se mi nikdy neomrzí.“