Chtěli byste s námi spolupracovat?
Pojďme to vymyslet spolu.

Kontaktujte nás

Zpět

Máme hoooodně čísel, chcete je vidět? Souhrn za rok 2024!

Cože? 🤯 Facebook v rozložení investic na Metě převálcoval Instagram? 🤯

Dneska to bude o číslech, ale žádné pohádky o dokonalých kampaních a zázračných návratnostech nečekejte. 🎩 Spíš taková realita všedního dne – kolik dneska opravdu stojí reklama na Facebooku?

Upřímně, trochu riskujeme, protože když člověk hodí ven průměrná čísla, vždycky se najde někdo, kdo je bude porovnávat a hodnotit naši práci podle nich. TO ALE NEDÁVÁ SMYSL. ŽÁDNÝ. Produkty mají různé marže, reklamní účty se chovají jinak a každý trh má jiný kontext. Takže na to opravdu pozor. ☝️

Každopádně nám přišlo fajn se s vámi o ta nejzajímavější čísla podělit. Berte to spíš jako zajímavost a pohled do zákulisí než nějaký ultimátní benchmark. Takže – jak to teď s tou reklamou vlastně vypadá?

Než se do nich pustíme, je důležité si alespoň v krátkosti nastínit kontext.

📊 Původ dat

Všechna data vycházejí z více než 220 reklamních účtů pouze za rok 2024, přičemž více než 90 % jsou e-shopy, kde se každá koruna musí několikrát obrátit. Průměrná měsíční investice se pohybuje mezi 100 000 až 250 000 Kč. Jedná se o data menších/středních rostoucích českých firem s obratem 1–10 milionů Kč měsíčně.

A teď konečně slibovaná čísla:

🔹 490 819 916 Kč – Celková investice do reklam našich klientů
🔹 828 370 Kč – Nejvyšší denní spend v jednom účtu
🔹 Ze 79 248 Kč na 1 426 933 Kč – Skokan roku – růst měsíční investice v 1 účtu

🔹 23 % – Poměr investovaných rozpočtů do zahraničí
ℹ️ Mimo klíčové Česko (77 %) a Slovensko (9 %) putovaly největší rozpočty do USA, Německa a Maďarska.

🔹 77 % ženy vs. 23 % muži – Rozložení investic (dle pohlaví)
⚠️ V námi spravovaných reklamních účtech se čím dál častěji objevují i klienti s výhradně ženským sortimentem.

🔹 70 % Facebook, 28 % Instagram, 2 % Messenger a Audience Network – Rozložení investic (podle kanálu)

🔹 1 846 671 196 Kč – Celkový obrat z reklamy
ℹ️ Počítáno 7 dní po prokliku (přísnější atribuční okno, které nejlépe odpovídá realitě).

🔹 26,58 % – Průměrné PNO
🔹 2,55 % – Nejnižší PNO
🔹 90,39 % – Nejvyšší PNO
ℹ️ Výrobcům, kterých máme mezi klienty mnoho, se vyplatí mít vyšší PNO – mají totiž vyšší marže než prodejci. Proto je naše průměrné PNO vyšší, než by se vám třeba mohlo na první pohled líbit. V případě PNO neexistuje dobré, nebo špatné číslo. Existuje pouze PNO, které cíle plní a PNO, které ne.

🔹 285 Kč – Průměrná cena za nákup
ℹ️ Meziroční nárůst o 13,5 %. Nezapomeňte – nesrovnávat se! Každý projekt má jiné marže, možnosti a cíle.

🔹 103 Kč – Průměrné CPM
ℹ️ Jde primárně o výkonnostní kampaně s vyššími rozpočty. Meziroční nárůst CPM byl 16 %.

🔹 7,90 Kč – Průměrné CPC
ℹ️ Meziroční nárůst CPC byl 18 %.

A co z toho plyne? 🤔

Dnes rozhodně nestačí jen tak něco „naklikat” a čekat, že přeměníte vodu na víno. Cena reklam se bude zvyšovat a konkurenti porostou jako houby po dešti. To ale neznamená, že se váš růst musí zastavit. Naopak. Je potřeba si to prostě odmakat.

A když říkáme odmakat, co tím vlastně myslíme?

✅ Uvádět na trh nové produkty
✅ Zlepšovat své reklamy a testovat je
✅ Odlišit se od konkurence (nejen produktem, ale třeba i kreativou)

Zkrátka – žádné magické tlačítko „Získat peníze” neexistuje. Je to vaše značka, reklamní kampaně, produkt a efektivní správa rozpočtů, které nakonec hrají obrovskou roli.

📢 Mít základní přehled o číslech a benchmarcích je fajn – občas vás něco zaujme nebo může inspirovat. Pokud ale chcete zjistit konkrétní tipy, jak svoje čísla zlepšit, mrkněte na naše další články.

Rádi s Facebookem
pomůžeme i vám

„Ten pocit, kdy klienti po spuštění Facebook reklam nestíhají vyrábět nebo shánějí větší sklady, se mi nikdy neomrzí.“

Petr Handlíř, CEO