Chtěli byste s námi spolupracovat?
Pojďme to vymyslet spolu.

Kontaktujte nás

Zpět

Jak jsme pomocí FB kampaní pro Vasky přispěli k záchraně Botas 👟

Od záchrany Botas dělil Vasky prodej 8 000 zlevněných párů bot. A čas běžel… Během unikátního výprodeje jsme řídili velmi vysoké rozpočty a otestovali desítky různých typů reklam. Jakou strukturu kampaní jsme zvolili a jak jsme je optimalizovali, abychom dosáhli potřebného cíle? Přečtěte si, jak jsme postupovali krok za krokem. 👇

Všechno to začalo takto...

Když se o problémech Botas dozvěděl Vašek Staněk, zakladatel obuvnické značky Vasky a náš letitý klient, dlouho neváhal a rozhodl se pomoct. Přišel s nápadem výprodeje pro Botas. Jeho cílem nebylo nic menšího než získat potřebné finance na odkoupení legendární značky Botas.

Aby byla akce na záchranu úspěšná, potřebovali Vasky prodat 8 000 párů bot.

Zřejmě už to víte a my máme ohromnou radost, že to můžeme napsat znovu – podařilo se! 🙌 Jaká byla cesta k úspěchu z pohledu týmu, který řídil kampaně na Facebooku? Pojďte se na to s námi podívat.

Značku Vasky založil v roce 2016 Václav Staněk ze Zlína a navázal tak na místní obuvnickou tradici z dob Tomáše Bati. ​​Produkuje poctivé kožené boty, u kterých zákazník ví, kdo a z čeho je vyrobil. Vasky prodaly už statisíce párů a do portfolia přidaly také oblečení, batohy a doplňky.

Botas představuje tradiční českou značku, která se výrobou bot zabývá už od roku 1949. Jejich botasky si obuli sportovní legendy včetně Emila Zátopka nebo Jaromíra Jágra. Společnost v únoru 2023 skončila v likvidaci, Vasky jí ale daly druhý život a naději.

Jdeme do toho!

 

🔎 Analýza minulých kampaní

Hledali jsme ty nejvýkonnější formáty použité během minulých akcí. Analyzovali jsme je z pohledu zvolené komunikace, cílení, optimalizace, škálování rozpočtů a dalších faktorů nezbytných pro úspěch naší mise.

🏁 Stanovení cílů

Společně s Vaškem Staňkem jsme stanovili cílovou ziskovost pro každý kanál zvlášť a celkový obrat potřebný k záchraně značky Botas.

🧠 Týmový brainstorming

V týmu spravujeme rozpočty přes 320 milionů ročně. To už je hodně dat a know-how, o které se můžeme opřít. Dali jsme hlavy dohromady a nachystali optimální strategii pro Facebook, která doplňovala všechny ostatní kanály.

🎨 Zadání kreativy grafikům

Kreativa má zásadní dopad na výsledky kampaně. Proto jsme této části společně s Vaškovou marketingovou agenturou inhubo věnovali velké množství energie. Víme, že se to vyplatí.

🕸️ Příprava struktury kampaní

Cílem bylo najít rovnováhu. Potřebovali jsme dát Facebooku dostatek volnosti k nalezení těch správných lidí a zároveň chtěli maximálně využít potenciál segmentace reklam a publik v rámci testování.

Ladíme vizuály a klíčová sdělení na bannerech

Díky naší dlouhodobé spolupráci s Vasky jsme už s jejich grafiky na jedné vlně. Vědí, jaké podklady nám mají dodávat. Vždy ale testujeme, snažíme se ke každé reklamě přistupovat individuálně a hledat potenciál pro zlepšení.

V prvních podkladech nám u několika bannerů chybělo zdůraznění ukončení akce a větší testování různých kombinací.

Proto jsme v první vlně nechali vizuály vypracovat ve dvou stylech s využitím:

  • lifestylových fotografií,
  • produktových fotografií.

Každý styl měl 7 variant bannerů, na kterých se střídaly jednotlivé bestsellery.

Připravili jsme i další verzi, kdy jsme místo konkrétní slevy komunikovali „sleva až 33 %“ u pár vybraných modelů.

V průběhu akce jsme spouštěli i další kreativy, u kterých jsme kladli větší důraz na záchranu Botas a hráli si se sytějšími barvami.

Interní kreativní tým Vasek vše pružně zapracoval a za zlomek času odvedl fakt neuvěřitelný kus práce. Měli jsme připravenou širokou škálu bannerů a díky tomu jsme mohli hledat ty nejúspěšnější z nich.

Tip

Další doporučení k práci s reklamou a efektivní prezentaci produktu si můžete poslechnout ze záznamu mé přednášky na posledním Shopcampu.

Produkujeme Reels videa

Reels (krátká videa) jsou aktuálně jedním z nejvýkonnějších formátů v rámci facebookové a instagramové reklamy. Jejich využití jsme proto vnímali jako velmi důležité.

S produkcí máme zkušenosti a víme, co nejlépe funguje. Nechali jsme proto všechno na našem kreativním týmu a na nic nečekali. Čas neúprosně bojoval proti nám. Na přípravu jsme měli jen necelé 3 dny. Zvládneme to? 

Ještě ten den jsme zajistili modely pro natáčení, vybrali nejprodávanější páry bot, domluvili počet videí, naplánovali lokace a časy. Další den už proběhlo natočení všech 8 videí. Všechno klaplo na jedničku, včetně počasí. A výsledek? 👀

 

Tip: Jak na natáčení Reels videí

  1. Produkt, produkt a zase produkt. Musí být jasně vidět hned v prvních záběrech, focus na produkt udržte během celého videa.
  2. Rozhodují první záběry. Pokud si pozornost sledujícího nezískáte během prvních 2 vteřin, můžete o něj přijít.
  3. Neschovávejte si top záběry produktu na konec, ukažte je hned.
  4. Buďte autentičtí. Točte v prostředí, které je přirozené pro váš produkt, není třeba trávit hodiny nad stylizací scén.
  5. Autenticita hraje prim. Natáčejte klidně na telefon. Mnohdy lépe fungují Reels, která jsou točená na telefon než videa za tisíce.

Potřebujete s tvorbou Reels pomoct? Napište na info@petrhandlir.cz a třeba něco vymyslíme. 🤓

Příprava struktury kampaní

Bylo extrémně důležité, abychom se na ničem nezasekli, včas proběhlo schválení kampaní a plynulý start celé akce. Doporučujeme kampaně připravit přímo v reklamním účtu minimálně 24 hodin předem – aby je Facebook stihl schválit a vy měli jistotu, že se vše rozjede, jak má. ⏰

Uvědomovali jsme si, že máme díky velikosti akce a počtu podkladů opravdu neomezené možnosti a je jen na nás, jakou strategii propagace na Facebooku zvolíme. Nechtěli jsme nic podcenit a věděli, že nám v rukou leží obrovská zodpovědnost.

Bylo jasné, že s tak vysokými rozpočty oslovíme velké množství lidí. V takových situacích je klíčové mít připraveno dostatek kreativního obsahu. Reklamy se můžou snadno stát jednotvárnými a začít uživatele nudit. Četnost zobrazení totiž rychle roste.

Hlavním cílem byl prodej bot. Abychom se však neomezovali pouze na konverzní bublinu 🫧 a oslovili co největší část lidí na Facebooku a Instagramu, začlenili jsme do naší strategie různé další reklamní účely. To nám umožnilo doručovat reklamy i k jiným okruhům uživatelů.

 

Tip

U vyšších rozpočtů se kampaně často točí ve stejném publiku a jen zvyšují četnost zobrazení reklamy. Proto je dobré zapojit i další účely. Více důvodů, proč vám nemusí reklama na FB fungovat podle vašich představ, najdete ve videu.

Podkladů jsme měli k dispozici spoustu. Byla výzva vše efektivně otestovat a zároveň nevyčerpat příliš vysoký rozpočet hned první den akce.

Umožnilo nám to vymýšlet i různé vychytávky – pracovat s budováním vztahu zákazníka se značkou nebo používat více typů marketingových trychtýřů.

 

Tip

Více o strategii, práci s kreativou a se značkou najdete v case study Čokoládovny Janek. 🍫

Spouštíme kampaně

Hned v prvních hodinách od startu se potvrdila naše očekávání – příběh mezi lidmi rezonuje a přitahuje spoustu pozornosti. 🙌 Jak ostatně řekl sám Vašek:

 

I my měli nepopsatelnou radost a intenzivně to v týmu prožívali. Výzvy milujeme a když mají navíc tak ušlechtilý cíl, je to hodně silné. Z pohledu náročnosti této akce na záchranu Botas jsme si tak v březnu střihli další vánoční sezónu. 🙃

Průběh akce a optimalizace

Ne každý den je člověk součástí něčeho takového. Jsem neskutečně hrdý na celý náš tým a Vasky, že se nám vše povedlo a ikonická česká značka dostala druhou šanci. Stát za kampaní, o které se týden v kuse mluvilo, je skvělý pocit. Jsem vděčný, že jsem mohl zúročit svoje zkušenosti a přispět k tak velkému úspěchu. Moc díky za příležitost!

Petr Cihlář

Po nasbírání prvních dat jsme se spojili s dalšími členy týmu Vasek a ladili celková čísla v rámci celého marketingu.

Je extrémně důležité pohybovat se na hraně ziskovosti a nebýt „zbytečně ziskoví“, abychom dostali z akce skutečné maximum. Proto kampaně hlídáme průběžně, víckrát denně. Zároveň čerpáme z dat minulých akcí, snažíme se predikovat vývoj aktuálního dne a celé akce a dle toho optimalizujeme.

Tip

Proč se nevyplácí být na Facebooku zbytečně ziskoví? Celou myšlenku popisuje Petr v nedávném videu. Pokud vás zajímá více tipů, nezapomeňte YouTube kanál odebírat.

Poslední den kampaně bývá většinou silnější. Můžeme si tak v průběhu akce dovolit být i lehce pod požadovanou ziskovostí. Je to ale velké riziko a rozhodně se nevyplácí ho podstoupit bez zkušeností.

Během celého výprodeje nám pomáhala i synergie velkého množství PR výstupů – článků, rozhovorů a televizních reportáží.

 

Jdeme do finále, zbývají poslední 3 dny

Čísla vypadala slibně. Byli jsme na dobré cestě dosáhnout cíle.

Jednou z našich týmových hodnot je vždy pro výsledek udělat maximum. Bylo tak naprosto samozřejmé, že i když poslední den akce vycházel na neděli, celou jsme si ji vyhradili pro optimalizaci.

Poslední dny akce rozhodují. Celý týden si budujete publika, spousta lidí nákup zvažuje déle. A každý z nich musí vědět, že TEĎ je poslední šance.

Poptávka byla nakonec tak silná, že web několikrát za večer spadl. A to i přesto, že byly servery naddimenzované.

Vašek se rozhodl akci prodloužit o další 3 dny jako poděkování zákazníkům a také proto, aby si mohli všichni koupit své Vasky bez technických potíží. Hlavní motivací k prodloužení akce bylo však to, že se před prodejnami tvořily fronty a na některé zákazníky se nedostalo. Vzhledem k obrovské návštěvnosti na prodejnách Vasek tak nebylo možné dát všem plnou pozornost.

Čas na vyhodnocení akce

Dokážete si představit tu radost? Výsledky nakonec předčily očekávání a tvrdá práce všech v týmu se vyplatila. Vasky kupují Botas. 💙

Sdělení, která fungovala nejlépe

Nejvýkonnější reklamou se jednoznačně stalo video připravené Vaškem ve spolupráci s agenturou inhubo, ve kterém popisuje příběh značky Botas a vše ohledně její záchrany. 

 

 

Na tomhle příkladu je krásně vidět, že testovat se vyplatí. U dražších zimních bot byla absolutní sleva atraktivnější než u tenisek s nižší cenou, kde zafungovala spíše vysoká procenta. Celkově pak výrazně lépe fungovala kreativa s přeškrtnutou cenou, kde se nám dařilo násobně rychleji škálovat rozpočty a udržet si zajímavou návratnost než u kreativ s procentuální slevou.

Výkon videí

U našich videí jsme otestovali 8 variant. 4 hlavní videa jsme ještě přestříhali do 2 různých variant, abychom si otestovali jiné začátky. Protože právě na prvních vteřinách záleží. Nakonec z toho vyšly 2 nejlepší verze:

 

 

Pro lepší představu toho, jak důležité je testovat – video níže mělo ve srovnání s těmi nejlepšími dvěma 2x horší návratnost.

 

 

Nezapomněli jsme ani na naše oblíbené generované reklamy s přelepkami. Testovali jsme klasický formát oproti prezentaci a formátu, kdy jsme do první karty přidali naše Reels videa.

Nejlépe fungovala klasická přelepka, což by mohlo někoho překvapit.

Jsme rádi, že jsme mohli přispět k dosažení cíle a zúročili naše zkušenosti se správou velkých rozpočtů. Šířit dobré věci, podporovat kvalitní projekty a pomáhat našim klientům v růstu se nikdy neomrzí. 🧡

Moc díky kluci za veškerou práci a neuvěřitelné nasazení! Vše se povedlo nakonec nad očekávání. 🙌 Jedny botasky u nás máte každý grátis.

Vašek Staněk

Na závěr chceme vyzdvihnout neskutečné nasazení Vaška a celého týmu Vasek.

Patří jim obrovský respekt za to, jak rychle dokázali zareagovat na zprávu o úpadku Botas. Klobouk dolů! Je s vámi radost spolupracovat a už teď se těšíme, kam až to společnými silami dotáhneme! 🙌

Příběh Botasek teprve začíná, ale už teď za sebou mají kus cesty. Pozorně je sledujte, ať vám neuniknou jejich stylové kolekce.

Pokud vám naše práce dává smysl a chtěli byste pomoct s efektivitou kampaní na Facebooku, vyplňte poptávkový formulář. A třeba něco vymyslíme. 😉 Děkujeme za přečtení!

Rádi s Facebookem
pomůžeme i vám

„Ten pocit, kdy klienti po spuštění Facebook reklam nestíhají vyrábět nebo shánějí větší sklady, se mi nikdy neomrzí.“

Petr Handlíř, CEO