Stačily nám tři měsíce propagace na Facebooku a majitel Čokoládovny Janek zvažoval, že kvůli obrovskému náporu nových objednávek dočasně uzavře svůj e-shop. Přečtěte si, jak jsme u klienta postupovali.
Čokoládovna Janek je na trhu přes 6 let a v Uherském Brodu vyrábí poctivé produkty z nejlepších surovin. Dnes patří mezi nejvýznamnější čokoládovny u nás. Minimálně v online prostoru, který tvoří čím dál větší část jejich byznysu. Za poslední rok obsloužili více jak 37 tisíc zákazníků.
Když mě Vašek Durďák – spolumajitel čokoládovny v srpnu 2020 oslovil ke spolupráci, tak na Facebooku již inzerovali. Nicméně ziskovost nebyla ideální a objem tržeb z této sítě byl zanedbatelný.
Následovala společná schůzka, kde jsme si ujasnili vzájemná očekávání. Jako obvykle jsem si poslechl o velkých plánech a já tradičně očekávání tlumil – jsem spíše realista a neslibuji zázraky.
Více o mém přístupu k podnikání si můžete přečíst ve Forbes článku: Když kampaň selže, nefakturuju, říká expert na Facebookové reklamy
S Václavem jsme si rozuměli a ze schůzky jsem měl dobrý pocit. Mám rád tu poctivost a nadšení u českých podnikatelů. Vidím to u všech našich klientů. Nějakým způsobem se mi je daří přitahovat.
Směřujeme sem milionové rozpočty a výkon kampaní má značný vliv na úspěšnost e-shopu. Do strategie i samotné realizace reklam investujeme velkou pozornost a snažíme se ji společně s klientem ladit do nejmenšího detailu.
Už od začátku na kampaních makáme společně s kolegou Petrem Cihlářem, který má na úspěchu lví podíl.
Když jsme reklamy na Facebooku přebírali, běžela podpora širšího portfolia produktů, které mělo spíše podprůměrné výsledky. I když měla některá kampaň šanci na úspěch, tak ji jiná – horší, výsledkově stahovala.
Jen rozpracováním výkonnějších kampaní, zapojením podpory dalších aktuálních bestsellerů a vypnutím nevýkonných kampaní se nám podařilo výsledky skokově navýšit.
Nemusíte propagovat všechno co prodáváte. Pracujte jen s produkty, o které je enormní zájem. Pokud do propagace vyberete produkty, které vám leží na skladě a potřebujete se jich zbavit, tak to fungovat nebude.
V dnešní automatizované době, kdy stačí klikat čím dál méně, roste důraz na jiné prvky propagace, které mají zásadní vliv na výsledek.
Jedním z těchto faktorů je zpracování reklamy. Respektive všechny prvky,co s ní souvisí. Jako například:
Rozdíly ve výkonnosti můžou být zásadní. Dnes dokonce mnohem větší, než při změně jednoho cíleného zájmu za druhý.
Další doporučení k práci s reklamou a efektivní prezentaci produktu si můžete poslechnout ze záznamu mé přednášky na posledním Shopcampu.
Zvýšení atraktivity reklam, spolu se zaměřením na správný produkt, pro nás bylo v úvodu spolupráce prioritou. Důležitá byla i změna přístupu k produkci podkladů ze strany klienta. Dnes máme k dispozici perfektní podklady se kterými je radost dělat.
“Ukažte Facebooku, jaké prodáváte produkty, dejte mu data a nechte ho, ať vám najde zákazníky.”
Nastavení generované reklamy z katalogu produktů patří mezi první kroky, které u klientů děláme. Jedná se o efektivní metodu jak začít obratem prodávat.
Pro výkonnost je zde zásadní zvolený produktový set, správně nastavený facebooký pixel s historickými daty, a v neposlední řadě atraktivita výsledné prezentace. Tu můžete ovlivnit prostřednictvím tzv. přelepek. Průhledných grafických bannerů, které se generují přes produktové fotky.
Můžete Facebook nechat doručovat veškeré vaše produkty, a nebo jen váš konkrétní výběr produktů například dle prodejnosti, velikosti marže, nebo aktuální sezónnosti. Případně dalších relevantních parametrů pro váš typ produktů.
Každý projekt je jiný. Má jiné produkty s jinou cenou. Jinou cílovou skupinu, která reaguje na jiné argumenty. Různě velká publika. Různé rozpočty.
Z toho důvodu neexistuje jeden univerzální postup. V každém reklamním účtu můžou fungovat jiné věci. Proto začínáme vždy s čistým štítem a jsme otevřeni jakémukoliv novému nápadu. Z našich zkušeností však existují hranice, kde bychom zbytečně plýtvali rozpočty.
Dle priority a šancí na úspěch jsme do struktury účtu zapojovali nové kampaně a reklamy. Se zlepšujícími se výsledky a zvyšujícími se rozpočty jsme měli více prostoru i na odvážnější věci.
Cílem bylo najít takovou kombinaci všeho (segmentace, cílení, reklamní formát, produkt a nabídka), která přinese nejlepší výsledky. Tento proces nikdy nekončí.
Čokoládovna je poctivá, česká značka s příběhem. A stejně jako u ostatních klientů typu Vasky, Wuders, nebo Angry Beards je důležité toho patřičně využít.
S prezentací značky pracujeme nejen na úrovni šíření povědomí mezi nové uživatele, ale i v rámci vlastních publik, kde se snažíme dovyprávět celý příběh.
Více o práci s remarketingovou sekvencí si můžete přečíst v předchozí případové studii Jak jsme pomohli Vaskám 10násobně zvýšit investice do reklamy na Facebooku — ziskově
Součástí remarketingové strategie je i “referenční post”. Jedná se o reklamu, kterou cílíme na zákazníky a prosíme je o sdílení své zkušenosti s nákupem. Následně post zacílíme i na aktuální návštěvníky webu, aby se sami přesvědčili, jak jsou zákazníci spokojeni. U klientů s větší zákaznickou základnou to funguje skvěle!
Akce a limitované nabídky. Jedna z mála věci díky které dokážete doslova znásobit své obraty. A nemusí jít vždy jen o slevy a snižování zisku. Dá se to dělat i chytře. Více k tomu tématu najdete také ve zmiňovaném záznamu mé přednášky na letošním Shopcampu.
Nabízet lidem zvýhodněné nabídky příliš často může být krátkozraké. Proto, když už nějakou děláte, tak ji vytěžte na maximum. To neznamená, že jen zdvojnásobíte své denní investice. Ale dynamicky s nimi pracujete, abyste maximalizovali jejich potenciál.
Mít v kampaních výsledné PNO na úrovni 30 %, když potřebujete cílové PNO 20 %, je problém. Ale mít PNO na úrovni 10 % vnímám jako stejně velký problém. Pracujte s rozpočty dynamicky dle aktuálních a odhadovaných výsledků.
Práci s aktuálními nabídkami vnímám jako naši silnou zbraň. A své know-how pravidelně využíváme i ve spolupráci s čokoládovnou.
Jako například v rámci oslavy výročí založení firmy, kdy jsme lidem nabídli čokolády k nákupu zdarma.
Na získání co nejlepších výsledků jsme měli jen 2 dny. Vývoj investic a celkových obratů si můžete prohlédnout v následujícím grafu.
Zažil jsem toho s klienty už spoustu. Časté stěhování do větších skladů je už klasika – i tady jsme se tomu již po prvních měsících nevyhnuli.
Janek je ale jediný klient, kde jsme v jednu chvíli reálně zvažovali i vypnutí celého eshopu. I po vypnutí propagace byl ten vlak tak rozjetý, že přicházelo více objednávek, než jsme byli schopni odbavit. A to se bavíme o vyšších stovkách nákupů denně.
Nicméně naše reklama tvoří samozřejmě jen třešničku na dortu tvrdé a poctivé práci Vaška s jeho týmem. Máme k dispozici krásnou značku, super produkty o které je velký zájem, špičkové podklady a proaktivního klienta, který s námi vše prožívá. To se nám to pak chlubí s výsledky.
Pokud vám naše práce dává smysl a chtěli byste pomoct s efektivitou kampaní na Facebooku, vyplňte poptávkový formulář. A třeba něco vymyslíme. 😉 Děkujeme za přečtení!
„Ten pocit, kdy klienti po spuštění Facebook reklam nestíhají vyrábět nebo shánějí větší sklady, se mi nikdy neomrzí.“