Chtěli byste s námi spolupracovat?
Pojďme to vymyslet spolu.

Kontaktujte nás

Zpět

Ze statisíců na miliony během 3 měsíců i díky naší reklamě na Facebooku

Stačily nám tři měsíce propagace na Facebooku a majitel Čokoládovny Janek zvažoval, že kvůli obrovskému náporu nových objednávek dočasně uzavře svůj e-shop. Přečtěte si, jak jsme u klienta postupovali.

Všechno to začalo takto...

Tohle je
Čokoládovna Janek

Čokoládovna Janek je na trhu přes 6 let a v Uherském Brodu vyrábí poctivé produkty z nejlepších surovin. Dnes patří mezi nejvýznamnější čokoládovny u nás. Minimálně v online prostoru, který tvoří čím dál větší část jejich byznysu. Za poslední rok obsloužili více jak 37 tisíc zákazníků.

Když mě Vašek Durďák – spolumajitel čokoládovny v srpnu 2020 oslovil ke spolupráci, tak na Facebooku již inzerovali. Nicméně ziskovost nebyla ideální a objem tržeb z této sítě byl zanedbatelný.

Následovala společná schůzka, kde jsme si ujasnili vzájemná očekávání. Jako obvykle jsem si poslechl o velkých plánech a já tradičně očekávání tlumil – jsem spíše realista a neslibuji zázraky.

Více o mém přístupu k podnikání si můžete přečíst ve Forbes článku: Když kampaň selže, nefakturuju, říká expert na Facebookové reklamy

S Václavem jsme si rozuměli a ze schůzky jsem měl dobrý pocit. Mám rád tu poctivost a nadšení u českých podnikatelů. Vidím to u všech našich klientů. Nějakým způsobem se mi je daří přitahovat.

Dnes je propagace na Facebooku
pro čokoládovnu klíčová.

Směřujeme sem milionové rozpočty a výkon kampaní má značný vliv na úspěšnost e-shopu. Do strategie i samotné realizace reklam investujeme velkou pozornost a snažíme se ji společně s klientem ladit do nejmenšího detailu.

Už od začátku na kampaních makáme společně s kolegou Petrem Cihlářem, který má na úspěchu lví podíl.

S Vaškem z Čokoládovny je to velká výzva! Má vysoká očekávání, ale o to více nás těší, když se nám je podaří naplnit. Dokáže z nás dostat to nejlepší. Jsem vděčný, že mohu spolupracovat na tak krásném českém projektu jako je Čokoládovna Janek.

Petr Cihlář

Jak přesně jsme postupovali?

Focus na aktuální bestsellery

Když jsme reklamy na Facebooku přebírali, běžela podpora širšího portfolia produktů, které mělo spíše podprůměrné výsledky. I když měla některá kampaň šanci na úspěch, tak ji jiná – horší, výsledkově stahovala.

Jen rozpracováním výkonnějších kampaní, zapojením podpory dalších aktuálních bestsellerů a vypnutím nevýkonných kampaní se nám podařilo výsledky skokově navýšit.

Tip

Nemusíte propagovat všechno co prodáváte. Pracujte jen s produkty, o které je enormní zájem. Pokud do propagace vyberete produkty, které vám leží na skladě a potřebujete se jich zbavit, tak to fungovat nebude.

Atraktivnější reklamy

V dnešní automatizované době, kdy stačí klikat čím dál méně, roste důraz na jiné prvky propagace, které mají zásadní vliv na výsledek.

Jedním z těchto faktorů je zpracování reklamy. Respektive všechny prvky,co s ní souvisí. Jako například:

  • zvolený produkt
  • strukturovaný text
  • zpracování grafiky (kvalita fotky)
  • zvolený reklamní formát
  • zvolený prodejní argument / nabídka
  • a další...

Rozdíly ve výkonnosti můžou být zásadní. Dnes dokonce mnohem větší, než při změně jednoho cíleného zájmu za druhý.

Tip

Další doporučení k práci s reklamou a efektivní prezentaci produktu si můžete poslechnout ze záznamu mé přednášky na posledním Shopcampu.

Zvýšení atraktivity reklam, spolu se zaměřením na správný produkt, pro nás bylo v úvodu spolupráce prioritou. Důležitá byla i změna přístupu k produkci podkladů ze strany klienta. Dnes máme k dispozici perfektní podklady se kterými je radost dělat.

Zapojení generovaných reklam

“Ukažte Facebooku, jaké prodáváte produkty, dejte mu data a nechte ho, ať vám najde zákazníky.”

Nastavení generované reklamy z katalogu produktů patří mezi první kroky, které u klientů děláme. Jedná se o efektivní metodu jak začít obratem prodávat.

Pro výkonnost je zde zásadní zvolený produktový set, správně nastavený facebooký pixel s historickými daty, a v neposlední řadě atraktivita výsledné prezentace. Tu můžete ovlivnit prostřednictvím tzv. přelepek. Průhledných grafických bannerů, které se generují přes produktové fotky.

Tip

Můžete Facebook nechat doručovat veškeré vaše produkty, a nebo jen váš konkrétní výběr produktů například dle prodejnosti, velikosti marže, nebo aktuální sezónnosti. Případně dalších relevantních parametrů pro váš typ produktů.

Mezitím k naší sázce

Důraz na průběžné testování

Každý projekt je jiný. Má jiné produkty s jinou cenou. Jinou cílovou skupinu, která reaguje na jiné argumenty. Různě velká publika. Různé rozpočty.

Z toho důvodu neexistuje jeden univerzální postup. V každém reklamním účtu můžou fungovat jiné věci. Proto začínáme vždy s čistým štítem a jsme otevřeni jakémukoliv novému nápadu. Z našich zkušeností však existují hranice, kde bychom zbytečně plýtvali rozpočty.

Dle priority a šancí na úspěch jsme do struktury účtu zapojovali nové kampaně a reklamy. Se zlepšujícími se výsledky a zvyšujícími se rozpočty jsme měli více prostoru i na odvážnější věci.

Cílem bylo najít takovou kombinaci všeho (segmentace, cílení, reklamní formát, produkt a nabídka), která přinese nejlepší výsledky. Tento proces nikdy nekončí.

Práce se značkou

Čokoládovna je poctivá, česká značka s příběhem. A stejně jako u ostatních klientů typu Vasky, Wuders, nebo Angry Beards je důležité toho patřičně využít.

S prezentací značky pracujeme nejen na úrovni šíření povědomí mezi nové uživatele, ale i v rámci vlastních publik, kde se snažíme dovyprávět celý příběh.

Více o práci s remarketingovou sekvencí si můžete přečíst v předchozí případové studii Jak jsme pomohli Vaskám 10násobně zvýšit investice do reklamy na Facebooku — ziskově

Součástí remarketingové strategie je i “referenční post”. Jedná se o reklamu, kterou cílíme na zákazníky a prosíme je o sdílení své zkušenosti s nákupem. Následně post zacílíme i na aktuální návštěvníky webu, aby se sami přesvědčili, jak jsou zákazníci spokojeni. U klientů s větší zákaznickou základnou to funguje skvěle!

Vytěžení průběžných akcí na maximum

Akce a limitované nabídky. Jedna z mála věci díky které dokážete doslova znásobit své obraty. A nemusí jít vždy jen o slevy a snižování zisku. Dá se to dělat i chytře. Více k tomu tématu najdete také ve zmiňovaném záznamu mé přednášky na letošním Shopcampu.

Nabízet lidem zvýhodněné nabídky příliš často může být krátkozraké. Proto, když už nějakou děláte, tak ji vytěžte na maximum. To neznamená, že jen zdvojnásobíte své denní investice. Ale dynamicky s nimi pracujete, abyste maximalizovali jejich potenciál.

Tip

Mít v kampaních výsledné PNO na úrovni 30 %, když potřebujete cílové PNO 20 %, je problém. Ale mít PNO na úrovni 10 % vnímám jako stejně velký problém. Pracujte s rozpočty dynamicky dle aktuálních a odhadovaných výsledků.

Práci s aktuálními nabídkami vnímám jako naši silnou zbraň. A své know-how pravidelně využíváme i ve spolupráci s čokoládovnou.

Jako například v rámci oslavy výročí založení firmy, kdy jsme lidem nabídli čokolády k nákupu zdarma.

Na získání co nejlepších výsledků jsme měli jen 2 dny. Vývoj investic a celkových obratů si můžete prohlédnout v následujícím grafu.

Tip

Popis detailního postupu, jak jsme toho dosáhli, by mohl být zajímavý. Tak třeba v dalším článku. Aby vám neutekl, tak nás nezapomeňte sledovat na Facebooku a nebo na Youtube.

Jak to dopadlo?

Zažil jsem toho s klienty už spoustu. Časté stěhování do větších skladů je už klasika – i tady jsme se tomu již po prvních měsících nevyhnuli.

Janek je ale jediný klient, kde jsme v jednu chvíli reálně zvažovali i vypnutí celého eshopu. I po vypnutí propagace byl ten vlak tak rozjetý, že přicházelo více objednávek, než jsme byli schopni odbavit. A to se bavíme o vyšších stovkách nákupů denně.

Nicméně naše reklama tvoří samozřejmě jen třešničku na dortu tvrdé a poctivé práci Vaška s jeho týmem. Máme k dispozici krásnou značku, super produkty o které je velký zájem, špičkové podklady a proaktivního klienta, který s námi vše prožívá. To se nám to pak chlubí s výsledky.

Pokud vám naše práce dává smysl a chtěli byste pomoct s efektivitou kampaní na Facebooku, vyplňte poptávkový formulář. A třeba něco vymyslíme. 😉 Děkujeme za přečtení!

S Petrem jsme se spojili v létě 2020, kdy jsme chtěli posílit náš tým o člověka, který bude mít na starosti propagaci na sociálních sítích. Raději jsme si od spolupráce moc neslibovali, ale výsledek násobně předčil všechna očekávání. Nejde jen o samotný výsledek, ale o celkovou profesionalitu a způsob spolupráce. Celý tým pracuje přesně dle našich představ a v mnoha ohledech je několikrát předčil. Na Petrovi nejvíce oceňuji to, že se umí na aktuální situace a celkovou strategii dívat velmi dopodrobna a přemýšlí velmi podobně jako my "majitelé". Za nás určitě doporučujeme!

Václav Durďák, spolumajitel firmy

Jak spolupráci hodnotí
naši klienti

„Je potřeba se připravit, že nebudete stíhat vyrábět. Nás ze ždímaní avokád do olejů na vousy bolí ruce, ale Petr si nedá pokoj a každý měsíc zvyšuje odbyt.“

Tomáš Čech, angrybeards.cz

„Výsledek násobně předčil všechna očekávání. Na Petrovi nejvíce oceňuji to, že přemýšlí velmi podobně jako my "majitelé" Za nás určitě doporučujeme!“

Václav Durďák, cokoladovnajanek.cz

„Díky spolupráci s Petrem jsme si ve Vaskách jistí, že peníze do Facebooku investujeme efektivně a zodpovědně. Cením si Petrovi svědomitosti a iniciativy, kterou do naší spolupráce vkládá. Setkal jsem se s mnohými výkonnostními marketéry, ale s klidným srdcem můžu říci, že je to právě Petr, kdo přichází s novými nápady, hbitě dokáže vyhodnotit vyvstalé situace a především dokáže dodat skvělé výsledky. Petra beru jako jeden ze stěžejních pilířů, který nám pomáhá růst.“

Václav Staněk, vasky.cz

„Ten masakr, co začal po nastartování Facebook kampaně, jsem opravdu nečekal. Naše holky i já v levandulové farmě jsme se za měsíc úplně odrovnali.“

Stanislav Bíza, levandulezmoravy.cz

„V Petrovi a jeho týmu jsme našli partnera, který oproti agenturnímu přístupu na 100 % splňuje naše očekávání v erudovanosti, flexibilitě i důrazu na efektivitu.“

David Arzt, CMO woox.cz

„Předtím, než jsem začal s Petrem spolupracovat, pročítal jsem si všechny ty bombastické reference od jeho klientů a říkal si, že to přece nemůže být úplně pravda. Nemohl jsem se více mýlit. Po prvním měsíci spolupráce místo způsobů, jak zvýšit tržby řešíme, jak všechny ty objednávky vychystat a zda nebude třeba rozšířit výrobní kapacitu 😃. Neuvěřitelnou předností je zápal celého jeho týmu a naprosto špičková komunikace na denní bázi. Na tak profesionální přístup jsem opravdu nebyl z minulosti zvyklý. Velmi se těším, kam až nás spolupráce s Petrem v budoucnu dostane. Můžu jen doporučit.“

Adam Jendřejek, northman.cz

„Famózní. Nenacházím výstižnějších výrazů, které by lépe vyjádřily spolupráci s Petrem a Patrikem. Není nad to, když se můžete spolehnout, že vaše peníze do Facebooku investujete efektivně a smysluplně. Doporučuji všemi deseti!“

Jan Křivka, elisdesign.cz

„Před dvěma lety mě Petr odmítl, protože věděl, že nejsme připraveni – a teď za to děkuji. Vážím si jeho upřímnosti. S Davidem a Jakubem, kteří jsou skuteční profíci, se nám první den obraty zvýšily 3-4x při nižším PNO. Během měsíce jsme vyprodali bestsellery a přiblížili se našim cílům. Máme teď partu ostříleného týmu, který nám kryje záda přesně jak naše oblečení!Srdečně děkuji.“

Radek Pilař, tallguys.cz

„Aleš hned po pár dnech dokázal skokově navýšit tržby z reklam na Facebooku. Obzvlášť musím vyzdvihnout perfektní komunikaci, proaktivní přístup v oblasti nových reklamních formátů a reporting na denní bázi, na který jsme nebyli u předchozího správce zvyklí.“

Ondřej Velička, dobrytextil.cz

„Díky spolupráci s agenturou Petra Handlíře se podařilo zefektivnit kampaně, zlepšit PNO a ztrojnásobit obraty během Vánoc. Měli jsme, co dělat, abychom stíhali expedovat. Nejvíc si cením proaktivity a byznysového přemýšlení nejen nad kampaněmi, ale i produktem.“

Lukáš Pleva, pleva.cz

„Před začátkem spolupráce jsem si říkal, jestli všechna ta čísla z referencí nejsou trochu přitažená za vlasy. Nebyla. Veškerá má očekávání byla absolutně naplněna, drtivá většina z nich na více než 150 %. Tým okolo Petra, i on sám, odvádí naprosto profesionální práci, kterou mohu doporučit každému, kdo hledá partnera do podnikání.“

Jakub Lorenc, vifsports.cz

„Petr má nadhled, zkušenosti, velké klienty, čich na šikovné a pracovité kolegy. Díky tomu si můžete být jistí, že pro vás nepracuje pro peníze, ale protože ho pro vás pracovat baví a skutečně mu záleží na vašem úspěchu. Po dvou letech s klidným srdcem říkám: svěřte správu kampaní na Facebooku Petrovi a pojďte se soustředit na zbytek věcí kolem vašeho byznysu.“

David Vacek, vymalujsisam.cz

„Skvěle odvedená práce, kterou Petr s jeho týmem dokazují, že i marketing jde dělat lidsky a srdcem. A to je benefit, kterého si nesmírně vážím. Po spuštění první reklamy se stalo něco neuvěřitelného. Během čtyř dní jsme poslali víc balíčků než dříve za měsíc.“

Petra Švábíková, aromaaterapie.cz

„Přístup Petra a jeho týmu vnímáme jako velmi nadstandardní. Chtěli jsme svěřit rostoucí rozpočty do reklamy na FB někomu, kdo se toho nezalekne a pohlídá, aby investované peníze nepřišly nazmar. Tohle očekávání naše spolupráce daleko předčila. Našli jsme silného parťáka, na kterého je spoleh. Konkrétně Marka dnes vnímám jako člena týmu, který velmi dobře vidí do našeho byznysu, ale stále dokáže přinést pohled někoho ‚zvenčí‘, což je pro nás extrémně přínosné.“

Štěpán Rybníček, foulshop.com

„Mnoho agentur vám naslibuje hory doly, jen aby si vás získali, ale pak zjistíte, že vaše peníze byly vyhozené z okna. V tomto případě to ovšem neplatí. Fungujeme jako jeden tým, neustále rosteme a jsme spolu v úzkém kontaktu téměř každý den. To se u externí spolupráce jen tak nevidí.“

Kristýna Jaňdourková Čápová, bigboy.cz

„Ani nevím, jestli dostatečně dokážu vyjádřit, jak moc jsem Vám vděčná. Moje rodinná firma díky Vám opět roste a vidím, že je to jen začátek. Spolupráce s Vámi je velmi příjemná, můžu se na Vás na 100% spolehnout a výsledky jsou ohromující. S Vámi pánové, opět věřím svým snům! A to je úplně nejvíc. DĚKUJI!“

Jana Pumprlová, odjanky.cz

Rádi s Facebookem
pomůžeme i vám

„Ten pocit, kdy klienti po spuštění Facebook reklam nestíhají vyrábět nebo shánějí větší sklady, se mi nikdy neomrzí.“

Petr Handlíř, CEO

Další case studies