Jak jsme pomohli Vaskám 10násobně zvýšit investice do reklamy na Facebooku — ziskově
Líbí se vám prezentace Vasek na Facebooku? Zajímalo by vás, jak pracujeme se značkou a jak se nám daří na Facebooku ziskově investovat statisíce korun měsíčně? V článku vám prozradím to nejzajímavější ze zákulisí reklamního účtu.
Tohle jsou Vasky
Vasky nabízí poctivé české boty, u kterých člověk ví, kdo a z čeho je vyrobil. Dnes rozšiřují portfolio svých produktů i do dalších segmentů a chystají velké věci. Z Vasek se stal lovebrand, který dnes nemůžete přehlédnout – určitě né na sociálních sítích:-). Jejich obsah odebírá přes 90 000 lidí a měsíčně oslovíme milionová publika.
S Vaskami spolupracujeme od května 2019. Investice na Facebooku tehdy nebyly vysoké. Propagace měla výrazné nedostatky a značně brzdila rozvoj celého brandu.
Dnes je propagace na Facebooku pro Vasky klíčová. Směřujeme sem většinu marketingového rozpočtu a výkon kampaní má značný vliv na úspěšnost celého webu. Do strategie i samotné realizace reklam investujeme velkou pozornost a snažíme se ji ladit do nejmenšího detailu.
Jak se nám to podařilo?
Zpracovanou case study si můžete přehrát i jako video v rámci záznamu přednášky na Shopcampu.
Petr Handlíř - Jak jsem pomohl Vaskám 10 násobně zvýšit investice do reklamy na Facebooku — ziskově
Zvýšení efektivity propagace
V účtu docházelo k výraznému přeplácení remarketingových kampaní. Za oslovení 18 619 uživatelů se zaplatilo i přes 73 000 Kč (!).
Na silu se investovalo do cílení na vlastní publika, kde se dle očekávání dosahovalo nejlepších výsledků. Facebookové kampaně si tak připočítávaly velkou část tržeb, které by se staly s velkou pravděpodobností i bez nich. V reportu pro klienta to pak vypadá velmi pozitivně, ale přínos pro celkový byznys je velmi nízký.
Obratem jsme přesunuli značnou část rozpočtů do kampaní, které jsme zaměřili na kvalitní akvizici nových zákazníků. Celková ziskovost účtu se tedy na první pohled mírně snížila, ale tržby na webu dle očekávání rostly.
Promyšlený remarketing
Postupně rostla nová návštěvnost na webu a na řadě bylo sestavení efektivní remarketingové strategie. Tady se totiž láme chleba, zda vaše investice do reklamy na Facebooku budou ve výsledku ziskové a nebo jen protečou bez většího efektu – tak jako většině inzerentům.
TIP: Důležitou součástí optimalizace bylo také zlepšení vizuálu reklam v dynamickém remarketingu. Využíváte ve svých kampaních možnost přidání vlastní “přelepky” přes reklamy?
Prezentace značky a jejího příběhu
Jedná se o specialitku, která na trhu není tolik běžná. Jelikož většinu našeho portfolia klientů tvoří české oblíbené lovebrandy jako je Brašnářství Tlustý, Bernard, Angry Beards, Kalas nebo Olympus, jedná se o standardní součást našich kampaní.
Cílem takové kampaně je návštěvníkům webu efektivně odprezentovat příběh značky. V průběhu několika týdnů se každému návštěvníkovi po pár dnech odkrývá kousek skládačky. Na konci takové reklamní sekvence je uživatel, který pochopí, jaké jsou principy a hodnoty značky, a vytvoří si k ní zcela jiný názor než při první návštěvě webu.
Efektivní akvizice nových zákazníků
Facebook se velmi rychle mění. To, co fungovalo před pár lety, dnes již neplatí.
Mít promyšlené persony a na každou komunikovat individuální bannery a texty zní sice cool, ale v praxi to dnes na Facebooku pravděpodobně fungovat nebude. Trend je naprosto opačný.
Facebook sbírá data pro své algoritmy, aby reklamy doručil co nejrelevantnějšímu publiku, za každou reklamní sadu zvlášť. Čím více dat mu v rámci každé sady dáme, tím lepší výsledky nám bude schopen doručit. Tím pádem bychom měli pracovat s co nejmenším počtem reklamních sad, co to jen půjde a nedrobit tak zbytečně rozpočty do více sad.
V souladu s tímto principem jsme optimalizovali strukturu reklamních kampaní. V kombinaci s optimalizací na konverze a doručení dostatečně velkého počtu dat jsme začali dosahovat lepších výsledků.
Zapojení hezkých funkčních reklam
Skvělý tým Vasek pravidelně generuje obrovské množství super obsahu. S takovými podklady je pak radost dále pracovat. Z mého pohledu se jedná o jeden ze zásadních faktorů na výsledný výkon a vnímání značky jako takové.
Výsledek?
10násobné zvýšení investic do reklamy na Facebooku při udržení cílové ziskovosti.
Na závěr bychom rádi vyzdvihli skvělou práci celého Vasky týmu. Uvědomujeme si, že úspěch našich facebookových reklam je jen třešničkou na dortu díky tvrdé, poctivé a vytrvalé práci klienta. A dělají to fakt dobře!
Jsme vděční, že můžeme být součástí takového úspěchu.
Pokud vám naše práce dává smysl a chtěli byste pomoct s efektivitou kampaní na Facebooku, vyplňte poptávkový formulář. A třeba něco vymyslíme. 😉 Děkujeme za přečtení!
Díky spolupráci s Petrem jsme si ve Vaskách jistí, že peníze do Facebooku investujeme efektivně a zodpovědně. Setkal jsem se s mnohými výkonnostními marketéry, ale s klidným srdcem můžu říci, že je to právě Petr, kdo přichází s novými nápady, hbitě dokáže vyhodnotit vyvstalé situace a především dokáže dodat skvělé výsledky.
Václav Staněk, zakladatel
Rádi s Facebookem pomůžeme i vám
„Ten pocit, kdy klienti po spuštění Facebook reklam nestíhají vyrábět nebo shánějí větší sklady, se mi nikdy neomrzí.“
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.