Chtěli byste s námi spolupracovat?
Pojďme to vymyslet spolu.

Kontaktujte nás

Zpět

Z tisíců na miliony do reklamy na Facebooku s Angry Beards 🧔️

Hned první měsíc spolupráce jsme kampaně ze 4 tisíc vyškálovali do statisícových investic, a to za udržení cílového PNO. Každým rokem překonáváme loňská čísla, před Vánoci do reklamy na FB investujeme miliony korun měsíčně. Přečtěte si, co se nám za 3 roky spolupráce osvědčilo při správě kampaní na Facebooku, kam směřujeme většinu rozpočtu a co stojí za úspěchem Angry Beards.

To jsou Angry Beards

Angry Beards – dnes lovebrand se silnou fanouškovskou základnou a výrobci pánské kosmetiky z Třebíče. V roce 2017 sklízeli úspěch s prvními produkty na vousy. Od té doby chrlí jeden bestseller za druhým. Díky Beard Dopingu udělali z mazání vousů frajeřinu. Balzámem na kule Calm Balls zase normalizovali mazání mužských podvozků… Na Facebooku svou svéráznou komunikací a stylem humoru oslovují téměř 70 000 lidí.

Jak to začalo

Už při úvodní výměně e-mailů s poptávkou našich služeb jsme věděli, že nás tahle spolupráce bude bavit. Máme rádi klienty, kteří si zakládají na poctivém přístupu a mají chuť svůj byznys posunout o level výš.

Po vyslechnutí očekávání a cílů v kombinaci s tím, jak velký potenciál jsme při pohledu do reklamního účtu Angry Beards viděli, jsme byli přesvědčení o tom, že z FB kampaní vytěžíme maximum, co to jde. 🚀 A taky, že jo!

Spolupráci jsme zahájili v březnu 2020. Do té doby klient do reklamy na FB investoval nižší tisíce korun měsíčně a bral ji jako doplněk. Později se FB kampaně pro značku staly klíčovým kanálem a velkou část marketingového rozpočtu jsme směřovali právě sem.

Jak to pokračovalo

 

Když ve vánoční sezóně padl první milion za měsíc, dávali jsme vousáčům týden, max dva. Vánoční kampaně šlapaly na plné obrátky, tržby od října stoupaly strmě nahoru. Balilo se měsíc a půl v kuse, 16 hodin denně. 🔥

 

 

Ve skladu vousáči o Vánocích potí krev. A přesto nám každým rokem ukazují, jací jsou neskuteční frajeři. 💪 Klobouk dolů! 

Ptáte se, co stojí za úspěchem Angry Beards – kosmetiky, co má koule? Ostatně koule má i jejich styl humoru a komunikace. I díky tomu mají jasně vytyčenou cílovku a silný brand, na kterém značka staví. To nám v reklamě jednoznačně hraje do karet.

Za 3 roky správy jsme dali dohromady osvědčené postupy, které se nám v reklamách na Facebooku nejvíc osvědčily. Jde o konkrétní tipy, které můžete okamžitě vyzkoušet ve vašich kampaních.

Vsaďte na bestseller 💎

Hned první měsíc v naší režii jsme rozpočet vyškálovali nad 100 000 Kč a přispěli k meziročnímu růstu celého webu o 595 %. V kampaních jsme vsadili na nejprodávanější produkty, jedničkou se stal Beard Doping.

 

Tip

Ověřte si, jestli nevědomky nemrháte potenciálem svého produktu nebo služby ve videu 🎬 Nebuďte na Facebooku zbytečně ziskoví!

U bestsellerů vždy testujeme:

  • zpracování reklam,
  • zpracování reklam (ano, píšeme 2×, protože je to nejdůležitější),
  • texty,
  • formáty
  • a cílení.

Co konkrétně myslíme zpracováním reklam? Celkový způsob prezentace daného produktu (konkrétněji např. různé argumenty v bannerech, jiné začátky nebo střihy videí). V případě Angry Beards kreativ jde skoro až o umění (nečekejte průměrnou fotografii doplněnou křiklavým nadpisem sleva). V kampaních vždy testujeme produktové i lifestylové fotografie, různé varianty střihu videí nebo obměňujeme vtipná copy na bannerech. Reklamy tak kromě prodejní funkce publikum často pobaví, což ostatním inzerentům chybí.

Verze reklam pro produkt Datesaver

Tip

Zajímá vás, jak na produktová videa, která v reklamě na Facebooku opravdu fungují? Mrkněte na náš článek na blogu, kde načerpáte spoustu inspirace. Součástí článku je i checklist ke stažení zdarma, který vás dovede k parádnímu produktovému videu. 🎥

 

Souběžně vždy myslíme i na nastavení

  • dynamický remarketing,
  • kampaně na opuštěné košíky
  • a remarketingové sekvence.

Tip

Věděli jste, že ne vždy je žádoucí u reklamy striktně řešit zacílení, pohlaví apod.? U mnoha klientů z pohledu výkonu hrají prim nákupní kampaně Advantage+ (zkráceně Adv+). Pomocí strojového učení dokáží oslovit relevantní okruhy uživatelů.

Stačí, když jí v začátku dáte dostatek prostoru, aby se mohla učit, případně do ní nahrajete dlouhodobě silné reklamy (= klasické kampaně, které v účtu fungují výrazně lépe než jiné) pomocí ID.

 

 

Za 3 roky se nám pod rukama protočilo hned několik bestsellerů. Kromě beard dopingu jste možná slyšeli i o legendárním antisticku – sportovním lubrikantu na kule. Z produktu se tehdy stal virál. Ano, podlehli jsme i my.

 

Vždy je to o produktu, kreativě a správném odkomunikování. Jsme přesvědčení o tom, že kdyby produkt vydala jiná značka a nepojala jeho propagaci jako mazání pro kulostroj, kampaně nebudou dosahovat tak dobrých výsledků. Konzistentní komunikaci a budování fanouškovské základny mají Angry Beards zkrátka v malíčku a odvádí geniální práci.

Často od nás slýcháte, že kreativa hraje v kampaních klíčovou roli. 🔑 Kreativní tým Angry Beards nám rok co rok dodává propracovanější podklady, se kterými je radost pracovat. Posuďte sami jejich zvyšující se laťku v jednotlivých letech…

 

Tip

Další doporučení k práci s reklamou a efektivní prezentaci produktu si můžete poslechnout ze 🎬 záznamu mé přednášky na posledním Shopcampu.

Propagujte články na blogu ✍️

Propagace blogových článků patří k nejvýkonnějším formátům v účtu. Jak si mýt vlasy? Jak pečovat o vousy? Tipy na dárky pod stromeček pro muže. 

Naštvaní fousáči jsou na trhu průkopníky pánské kosmetiky, takže naším původním cílem byla edukace trhu. Zjistili jsme ale, že články s prokliky na produkty perfektně fungují i akvizičně.

 

Při psaní článků na blog nezapomeňte ke zmíněné produktům přidat proklik nebo rovnou zobrazit
produkt ke vložení do košíku. Usnadníte tak zákazníkovi nákup.

Nejprve jsme optimalizovali na zobrazení domovské stránky. Mysleli jsme si, že půjde o doplňkovou propagaci za pár korun, která na web přivede kvalitní návštěvníky.

Tip

Tagujte si své kampaně a pravidelně kontrolujte kvalitu návštěvnosti jednotlivých kampaní v Google Analytics, ať zbytečně nevyhazujete peníze z okna.

Abychom na web dostali ještě kvalitnější návštěvníky, otestovali jsme optimalizaci na konverzi zobrazení obsahu. Při ní Facebook hledá lidi, kteří si zobrazí detail produktu prokliknutím z článku.

A tady se nám začal rýsovat i prodejní potenciál, proto jsme nakonec spustili i propagaci na konverze s optimalizací na nákup. S touto optimalizací je promujeme až doposud a stále patří k velmi výkonným formátům.

Tip

Pečlivě si projděte všechny podklady a zamyslete se nad tím, které by šly využít k propagaci. Píšete firemní blog? Vyšel o vás článek ve Forbes? Zásobujete své zákazníky pravidelným nášupem informací v newsletteru nebo videích na YouTube? Vyhráli jste ocenění za svůj produkt? Vydali jste případovou studii? Byli jste hostem v podcastu, nebo dokonce natáčíte svůj vlastní? 

Otestujte prodejní potenciál i těchto výstupů. Doporučujeme je zapojit alespoň do remarketingové sekvence a lépe tak vašim zákazníkům odprezentovat váš příběh. Více o remarketingové sekvenci se dozvíte v případové studii Vasky.

 

Drop novinek aneb udělejte pořádný rozruch

Angry Beards mají neuvěřitelně silný brand a se zákazníky velice dobře komunikují. Místo toho, aby do světa vypustili novinky a nikdo se o nich nedozvěděl, volí následující strategii…

Každý druhý měsíc 13. dne ve 13:00 h uvádí na trh nové produkty.

Pár dní před vypuštěním novinek mezi zákazníky na sociálních sítích rozvíříme vody několika příspěvky týkající se nové kolekce. U příspěvků přibývají desítky zpráv od nedočkavých zákazníků. V sekci komentářů doslova propuká šílenství.

Ukázka příspěvků upozorňujících na plánovaný drop. Každý příspěvek jsme zapropagovali
mezi cílovku.

Jak postupujeme při propagaci dropů?

  • První dny u hypu kolem představení novinek sázíme na zobrazení obsahu, později na konverze.
  • Nasadíme velké množství kreativ, které dáváme do Adv+ kampaně. Stejně tak podklady testujeme v klasických kampaních po jednotlivých produktech nebo typech kreativy.
  • Z Adv+ kampaně nám vykrystalizují dlouhodobě silné reklamy, se kterými dále pracujeme pomocí ID a přidáváme je do dalších kampaní (ještě o tom bude řeč).
  • Reklamy necháváme běžet až do dalšího dropu, některé dokonce necháváme spuštěné déle (až půl roku).

Prubněte akce 🏷️

Nabídka je king 👑. Pokud máme co odkomunikovat, dosahují kampaně lepších výsledků a mohou být ziskovější, protože při nich dokážeme držet nižší PNO nebo dosáhnout násobně vyšší tržeb. 

Vyzkoušejte např. dopravu zdarma, dárkobraní (sety za výhodné ceny před Velikonocemi), dárek zdarma nebo při akcích využijte významných dní a 📅 událostí (Valentýn, Den otců, Velikonoce a další).

Tip

Není k zahození vědět, které produkty konkurenci fungují, jaké formáty využívají nebo jak často dělají slevové akce. Podívejte se na video, ve kterém Petr podrobně vysvětluje, 🎬 Jak a proč se čas od času vyplatí sledovat konkurenci na Facebooku. Pro více tipů nezapomeňte sledovat náš YouTube kanál.

Produkty Angry Beards skvěle fungují jako dárkový sortiment. Novinky ve vánoční sezóně jsme proto zapropagovali s tematickými obrázky, které uživatele na Facebooku popostrčí k nákupu pod stromeček.

Budujte dlouhodobě silné reklamy 🪜

Pokud se vám pěkně uchytí reklama, pracujte s ní dál přes ID reklamy a dále ji neupravujte. Tím byste zbytečně přišli o interakce. 💬

Tip

Podívejte se na video 🎬 Jak upravit text u facebookové reklamy a nepřijít o interakce, kde vám vysvětlíme, jak pomocí jednoduché vychytávky změníte textaci u facebookové reklamy, aniž byste ztratili cenné lajky a komentáře.

V účtu Angry Beards funkci kopírování pomocí ID reklamy využíváme neustále. Dobře funguje pro jakoukoliv reklamu, která není časově omezená.

Kde ji například využíváme u klienta my?

 

🗣️ Referenční posty

Jde o typ reklamy cílený pouze na zákazníky, kteří u vás již nakoupili, a vy je vybízíte ke sdílení zkušeností s nákupem.

Díky silnému brandu a spokojených zákazníků jsme postupně nasbírali stovky pozitivních recenzí.

Dlouhou dobu se jednalo o akvizičně nejvýkonnější formát reklamy, proto vzniklo hned několik verzí. Celkem jsme do nich od začátku spolupráce investovali miliony korun.

 

 

🔝 Nejoblíbenější produkty z dropů

Např. banner na antiperspirant – aka nekompromisní řešitel koláčů – nasbíral 2 500 lajků a téměř 600 komentářů. A nešlo o výjimku. Podobných ohlasů dosahují i promované bannery s dalšími bestsellery.

 

Strop? Neexistuje

Máme rádi výzvy a tuhle obzvlášť. Ohromně si vážíme toho, že jsme součástí tak skvělého projektu a ceníme si důvěry, kterou do nás vousáči dlouhodobě vkládají. 🤝 Neustále makáme na nových vychytávkách a děláme vše proto, abychom geniální produkty Angry Beards dostali mezi více lidí.

 

Spolupráce s Angry Beards je neskutečná jízda. Všechno promýšlíme do detailů a děláme maximum pro to, abychom projekt posunuli každý rok o kus dál. To, že se u něj často upřímně pobavím nad copy, produkty nebo videi, je prima bonus.

Vousáči mají můj obdiv – jsou neskuteční borci, ničeho se nebojí a jsem hodně zvědavý, s jakou další fajnšmekrovinkou přijdou příště!

Pavel Černý

 

Ani po 4 letech spolupráce s Angry Beards nemáme dost. A něco nám říká, že se nám jen tak neomrzí. ❤️‍🔥

 

Je potřeba se připravit, že nebudete stíhat vyrábět ani expedovat. Nás ze ždímání avokád do olejů na vousy už bolí ruce, ale Petr a jeho tým si nedají pokoj a každý měsíc zvyšují odbyt.

Tomáš Čech

 

Pokud vám naše práce dává smysl a chtěli byste pomoct s efektivitou kampaní na Facebooku, vyplňte poptávkový formulář. A třeba něco vymyslíme. 😉 Děkujeme za přečtení!

Rádi s Facebookem
pomůžeme i vám

„Ten pocit, kdy klienti po spuštění Facebook reklam nestíhají vyrábět nebo shánějí větší sklady, se mi nikdy neomrzí.“

Petr Handlíř, CEO