Chtěli byste s námi spolupracovat?
Pojďme to vymyslet spolu.

Kontaktujte nás

Zpět

Chcete výkonnější reklamy na Facebooku? Vyzkoušejte produktová videa 🎥

Základní pilíře úspěchu facebookových reklam se nemění. Dobrá nabídka, strategie byznysu a kreativa. Dynamická, několikasekundová videa produkt lépe představí, odkomunikují jeho výhody a dokážou výrazně nakopnout výkon reklam. 🚀 Řekneme vám, proč byste je měli začít využívat i vy, a poradíme, jak na ně.

Z naší zkušenosti jsou ty nejdůležitější faktory ovlivňující výkon reklam na Facebooku především:

  • dobrý produkt,
  • nabídka,
  • kreativa v reklamě,
  • správně nastavená marže a další.

Většina e-shopařů však mylně připisuje větší pozornost cílení, struktuře kampaní nebo umístění reklamy, přestože na výkon reklam nemají tak zásadní vliv. ❌

Tip

Brzy vydáme článek o 🔺 pyramidě úspěchu reklamy na Facebooku, kde se základním pilířům věnujeme detailněji. Sledujte nás na FacebookuInstagramu, aby vám nic neuniklo.

V tomto článku se zaměříme především na zpracování samotných reklam. Na oblast, kterou e-shopaři nejčastěji přehlíží.

Zahraniční inzerenti využívají potenciál videí na maximum

V Česku zpravidla narazíte na tento styl reklam:

Statické bannery využívá v tuzemsku naprostá většina inzerentů. Na zahraničních trzích jsou přitom mnohem rozšířenější právě videa, která dokážou vytvořit o poznání zajímavější a poutavější reklamy. 🤩 Pokud se do nich tedy pustíte, máte velkou šanci se odlišit. Videa:

  • lépe ukážou produkt a jeho funkce,
  • rychleji a snáz vzbudí zájem o produkt.

Naše data potvrzují, že tento formát má obrovský potenciál zlepšit výsledky. Ostatně, mrkněte sami na jeden z našich mnoha testů:

Čím méně video vypadá jako reklama, tím lépe

Konverzní videa do reklam si můžete vytvořit i vy sami. Mrkněte na 5 našich tipů!

1. Produkt, produkt a zase produkt

Nezapomeňte, že natáčíte video, které prodává. Máte cca 10–30 sekund na to, abyste potenciálnímu zákazníkovi představili všechny benefity produktu. Focus na produkt proto udržte po celou dobu videa.

2. Top záběry patří za začátek

Lidé obecně nemají čas, i na sociálních sítích rychle přeskakují z obsahu na obsah. Napalte proto to nejlepší hned na začátek, ideálně do prvních 2 vteřin. Čím zajímavější první záběr bude, tím je větší šance, že zákazníka neztratíte.

U výkonnostních Reels není nutné dodržovat časovou posloupnost – např. nejprve otevřete krabičku, poté vytáhnete produkt a ukážete ho až v 6 vteřině. ❌➡️ Nebojte se udělat přesný opak, potenciální zákazník to uvítá. (Pokud tedy nechcete otestovat v reklamě formát unboxingu. 🙂)

3. Buďte autentičtí

Představte si, že projíždíte feedem a vyskočí na vás dvě reklamy. Jedna z profi produkce, druhá velmi autentická, natočená na telefon. U jaké se pravděpodobně zastavíte? Troufáme si říct, že vzhledem k přesycení trhu si profesionálně vyladěné reklamy už ani nevšimnete.

U amatérského videa je větší šance, že zaujme, protože vám může být mnohem bližší. Je autentičtější, nestrojený. Čím méně video vypadá reklama, tím lépe. ✅

4. Nezapomínejte na detaily

Říkáte si, že hudba ve videu nehraje roli? 🎵 Omyl. Dejte si na jejím výběru záležet. Hledat můžete třeba v audiobankách, které jsou často zdarma. Vyhněte se ale hudbě s copyrightem, taková je v reklamách zakázaná.

Lidé taky často audio vůbec nezapínají – jedou zrovna v tramvaji, mají na ruce spící dítě, nedávají pozor na poradě apod. Nezapomeňte proto na titulky (nebo vysvětlující popisky). 🔤 Obzvlášť pokud ve videu využíváte jen voiceover, pomocí kterého chcete předat hlavní sdělení.

5. Na velikosti záleží

Co se rozměrů videí týče, připravte si dvě varianty. Pro Facebook ve formátu 1:1 (1080 x 1080 px) nebo 4:5 (1080 x 1350 px). Pro Instagram 9:16 (1080 x 1920 px). 📐

Kvalita vs. kvantita

Asi vás nepřekvapí, že rozdíl mezi špatně a dobře zpracovaným videem je v tom, jaké má nakonec výsledky. Je tu ale jeden háček – nikdy dopředu nevíme, které video se chytne.

I když máte dvě profesionálně vytvořená videa, nemusí to nutně znamenat, že budou generovat očekávané výsledky. Proto se vyplatí testovat. ⚖️

Namísto dvou profesionálních videí jich můžete vytvořit několik, klidně méně dokonalých. Zkuste v reklamách různě otestovat:

  • střihy,
  • délku videa,
  • první záběry,
  • hudbu
  • a další.

Testování sady videí pro jeden produkt u našeho klienta vypadalo například takto:

Typy videí

Video by mělo bavit a být snadno pochopitelné (když ne z vizuálu, tak pomocí titulků). Hezká, obecná věta, že? 😀 Nebojte, máme pro vás pár námětů, které ve videoreklamách můžete otestovat a pomůžou vám začít.

1. Jedinečnost produktu

V čem se váš produkt odlišuje od konkurence? V čem jste výjimeční na trhu? Představte benefity, na které jste u produktu pyšní – pokuste se tyto benefity zakomponovat do běžného života vaší cílové skupiny. Např. nerozbitnost, voděodolnost, vodotěsnost, použití lokálních surovin, rychlá výměna, doživotní záruka apod.

2. Odpověď na často kladenou otázku

Dostáváte od zákazníků otázky na váš produkt, které se neustále opakují? Využijte toho a odpovězte na ně ve videu. Začněte právě samotnou otázkou – díky ní hned získáte pozornost.

3. Proces výroby produktu

Ukažte, kdo stojí za výrobou vašich produktů a jak probíhá. Lidé jsou zvědaví a milují „behind the scenes“. Takové video výborně poslouží k prezentaci toho, co firma dělá, jak funguje a na co se specializuje. Nebojte se ukázat i zaměstnance – pro online uživatele se rázem stanete reálnější, lidštější a budou k vám mít blíž.

4. Ukažte produkt zblízka

Představte detaily. 🔎 Pochlubte se vychytávkami, které by zákazníkovi mohly pomoct při nákupním rozhodování. Pokuste se co nejlépe přiblížit materiál, strukturu. Pokud prodáváte oblečení, ukažte jej na modelce, ať je dobře vidět střih, délka, motiv či zapínání.

Ve videích vidíme potenciál

Videa dělají opravdu parádní čísla. Jenže nachystat takové video může klidně trvat i hodiny. A když je klient zasekaný každodenní agendou, chápeme, že na to prostě nemá prostor. Vzali jsme to proto do vlastních rukou, dali dohromady kreativní tým a produktová videa tvoříme in-house. 🎥 Klienti se tak můžou v klidu soustředit na svůj byznys nebo cokoliv jiného.

Jak ta parádní čísla vypadají konkrétně, v praxi?

Právě taková videa, o kterých tu celou dobu píšeme, testujeme u klienta FitStore. 🏋️

Cílem bylo podpořit prodej bestselleru. S dosavadními statickými bannery v různých nastaveních a formátech se nám nedařilo najít výrazně výkonnější reklamu. Proto jsme pro klienta natočili produktová videa a spustili nové reklamy.

A výsledek? Ihned po nasazení videí se nám podařilo 2,5× zvýšit tržby bestselleru při zachování stejné návratnosti investic do reklamy. 🥳 Videa v reklamách nám nadále pomáhají udržovat vyšší celkové tržby klienta i mimo jeho hlavní sezónu.

Co na to říkáte? Pokud do reklam investujete vysoké rozpočty, považujeme (skoro) za nutné výkonnostní videa otestovat. Každé zlepšení o procenta až desítky procent se počítá a může mít především během sezóny obrovskou návratnost. 💰

Chcete s přípravou takových videí pomoct? Na info@petrhandlir.cz nám:

  • napište, jaký produkt si přejete natočit,
  • přiložte odkaz na web,
  • případně doplňte další info pro kontext a třeba něco vymyslíme. 🤓

Jdete do toho svépomocí? Navede vás checklist!

Pokud jsme tenhle článek napsali dobře a dokázali vám vysvětlit, jaký rozdíl videa můžou udělat, určitě si teď říkáte něco jako: „Jo, to musíme zkusit!“. Fandíme vám a chceme ten start usnadnit. Proto jsme připravili checklist, který si můžete bod po bodu odškrtnout a měl by vést k parádnímu produktovému videu. 😍

A to je pro tentokrát vše

Držíme vám palce! ✊ Tvorba videí určitě není jen tak, vyžaduje dost času a příprav. Ale věříme, že pokud se do toho opřete, výsledky na sebe nenechají čekat. 😉

Rádi s Facebookem
pomůžeme i vám

„Ten pocit, kdy klienti po spuštění Facebook reklam nestíhají vyrábět nebo shánějí větší sklady, se mi nikdy neomrzí.“

Petr Handlíř, CEO