Chtěli byste s námi spolupracovat?
Pojďme to vymyslet spolu.

Kontaktujte nás

Zpět

Jedničkou na trhu za 2 roky
s reklamou na Facebooku
a Instagramu 😎

Jak s facebookovou reklamou předběhnout i ty největší konkurenty a stát se lídrem trhu? Dva roky spolupráce s VIF bohatě stačily, aby se z desítky zákazníků staly desítky tisíc a ze statisícových milionové rozpočty. Když čísla takhle rostla, začaly padat i jiné než strategické návrhy 🙃.

 

 

 

Tohle je VIF

Ze startupu se během 2 let stala jednička na trhu v oblasti sportovních slunečních brýlí s měnitelnými skly, které ladí k jakémukoli outfitu. Vyladěnost produktu potvrzuje i 75 000+ spokojených zákazníků, nadšení ambasadoři a partnerství s TOP českými sportovci. Dokonce i 8 olympioniky. Jako první česká značka se dostali do nabídky Decathlonu a tam rozhodně nekončí.

Jak to začalo

Nestává se moc často, že bychom šli do spolupráce s jen 2 měsíce starým projektem. Když nám ale Jakub Lorenc v únoru 2022 zavolal, přesvědčil nás obrovský potenciál, který ve svých sportovních brýlích viděl. a měl pravdu.

Pustili jsme se do analýzy historických kampaní, abychom co nejlépe navázali na klientovy zkušenosti a data. Už před spoluprací si kampaně rozhodně nevedly špatně. To nám pomohlo rychleji navázat pokročilejšími technikami práce s výkonem a značkou. Prostor pro zlepšení podle nás byl v rozpracování reklam po technické i kreativní stránce a samozřejmě v testování.

Už první výsledky oslnily tak, že to chtělo sluneční brýle VIF.

Optimalizací jsme dosáhli natolik lepších výsledků, že jsme mohli více investovat, a tak i ještě více testovat. Dokonce i nás překvapilo, jak dopadly některé testované kreativy, ale dostali jsme od klienta maximální důvěru, což nakonec vedlo k maximalizaci výsledků.

Vývoj investic do reklamy na FB v čase

Během spolupráce sklad VIF přerostl z tašek do regálů. Jak se nám to podařilo?

 

 

Individuální strategie

Jednoproduktové eshopy jako VIF vyžadují oproti komplexním eshopům velmi individuální strategii. Je u nich extrémně důležité znát velmi dobře zákazníka, jeho nákupní chování a samotný produkt. Soustředěním se na jasně ohraničený sortiment pak vzniká větší prostor pro testování a kreativitu.

Nemá smysl aplikovat jakékoli obecné poučky a strategie, které by fungovaly u eshopů s širší nabídkou, například využívání generovaných reklam. Neumožňují totiž efektivně a podrobněji komunikovat hlavní benefity produktu, jako stylový vzhled nebo super materiály. Velmi dobře to ale umí třeba video nebo banner.

Generovaná reklama vs. banner a video

Generovaná reklama
Banner a video

Příprava reklam

Hned na začátku nás napadalo milion způsobů, jak lépe uchopit komunikaci jednotlivých produktů. Věděli jsme, že právě rozpracování kreativy bude mít jeden z největších potenciálů vyšvihnout byznys na vyšší úroveň. Tady je ukázka proměny vizuálů, která mluví za vše.

 

 

Efektivní komunikace prodejních argumentů

VIF nabízí zákazníkům obrovské množství výhod. Bylo proto důležité ty nejatraktivnější z nich efektivně odkomunikovat v reklamách, aby zákazník na první dobrou pochopil, o jak zajímavou nabídku se jedná. Získali jsme tak vyšší proklikovost reklam → levnější návštěvnost → zaujatější návštěvníky → lepší konverzní poměr → a konečně – více zákazníků.

 

 

Bez benefitů
s benefity

Kategorie reklam

Místo střílení od boku a postupného zkoušení čehokoli, co by mohlo fungovat, jsme měli jasnou představu o všech směrech a druzích kreativy, se kterými budeme chtít pracovat. Věděli jsme totiž, že rozdíl v úspěšnosti jednotlivých kategorií reklam může být obrovský. Nápadů jsme měli spoustu, tak tady jen pár ukázkových.

 

 

1. Jak vypadají brýle na člověku

2. Produkt v detailu

3. Ukázka co nejbarvitější škály produktů

4. Sestřih reakcí spokojených zákazníků (user-generated obsah)

5. Výrazná komunikace výhod, nabídky

6. Konkrétní bestseller

7. Tip na dárek

8. Brýle v akci při sportu (video i statika)

9. Prezentace TOP vlastností produktu (odolné obroučky, skla, výměna zorníků, zabarvení atp.)

10. Vzdělávání zákazníků (jak vyměnit zorník, údržba brýlí atp.)

11. Využitelnost od jara do zimy

12. Reference zákazníků

Zapojení produktových reels a videí

Úspěch VIF rozhýbal i nápad zapojit do produktové komunikace videa. Pustili jsme se do realizace a od dynamických sestřihů z fotek nebo bannerů jsme se dostali až k produktovým reels, které dosahovaly dokonce vyššího výkonu než videa influencerů a dodnes jsou stěžejní částí naší strategie.

Produktová reels tvoříme pro více našich klientů už 2 roky, protože mají obrovský potenciál přinášet super výsledky. Přestože naší expertízou je výkonnostní marketing, naučili jsme se tyhle kreativy tvořit sami na základě zkušeností a spousty dat nasbíraných z kampaní pro značky jako BrainMarket, Angry Beards, Vasky, Čokoládovna Janek a další české lovebrandy.

Podívejte se, co jsme vytvořili už na začátku spolupráce se značkou VIF.

 

Tip

Více tipů jak tvořit zisková reels si můžete přečíst v našem dalším článku.

Chcete výkonnější reklamy na Facebooku?
Vyzkoušejte produktová videa 🎥

Testování: alfa a omega celého úspěchu

Už od začátku spolupráce nám dal Jakub obrovskou důvěru.

 

 

To neměl říkat. 😁 Nečekali jsme ani vteřinu a pustili se do velkého testování.

Buď můžete věřit, že něco bude fungovat lépe, nebo si to ověřit. Věděli jsme, že rychlost a efektivita testování nás může neskutečně posunout k lepším výsledkům. Čím dříve zjistíme, co funguje, tím dříve na to můžeme navázat a více vydělat. Nakonec tak získáme větší budget k investici do marketingu, což povede k rychlejšímu růstu. Rozdíl ve výsledcích pak může být obrovský.

Průběžně jsme si proto připravovali a testovali stovky různých variant a druhů reklam.

 

Abychom dosáhli prakticky nemožného, pohybujeme se dlouhodobě na hranici možného počtu reklam. a nevzdáváme se naší Mety, i když nás sama upozorňuje, že se blížíme limitu.

 

Tip

Neusněte na vavřínech a pořád testujte nové nápady. Rozdíly mezi jednotlivými typy reklam můžou být obrovské. Proto je důležité neustále hledat nové cesty a challengovat i ty nejlepší reklamy. Tohle nikdy nekončí.

Když chcete mít u tvorby a testování různých kreativ z čeho vycházet, nepotřebujete stovky různých fotek a videí. Více podkladů je samozřejmě vždycky fajn, ale nezapomínejte, že i jedna fotka stačí k vytvoření několika různých reklam. Jednoduše použijete jiné texty, barvy, fotku různě přiblížíte a video jinak střihnete, aby se lišily jeho první 3 sekundy. Být kreativní znamená i dokázat pracovat s tím, co zrovna máte.

Po testování získaná data maximálně využíváme a neustále rozpracováváme ty nejlepší reklamy do dalších variant podle našich hypotéz, co by mohlo fungovat ještě lépe. Tady jsme například testovali nejúspěšnější claim a vítěze následně zvěčnili na dalších kreativách.

 

Práce s obsahem, který opravdu dobře funguje

Čím déle se reklamě na Facebooku a Instagramu věnujeme, tím spíš si uvědomujeme, že nemáme patent na rozum. Bez předsudků proto zkoušíme nejrůznější varianty, které by mohly fungovat a orientujeme se čistě podle čísel. Zvlášť když jste začínající značka, není pro emoce a domněnky prostor. Co se vám na první dobrou nemusí líbit, může nakonec překvapit. Vyhrála to u zákazníků VIF podle vás jednodušší reklama vlevo nebo ta propracovanější vpravo?

 

Tip

Vsaďte na autenticitu. Místo načančaných profesionálních fotek otestujte i amatérské fotky na mobil nebo od svých zákazníků. Výsledky vás možná překvapí.

Čím méně to vypadá jako reklama,
tím lépe.

Petr Handlíř

 

Více o našem přístupu k podnikání si můžete přečíst v novém Forbes článku.

 

Cílení reklamy podle kreativy

Na Facebooku je spoustu možností, jak cílit kampaně. Přestože VIF byly původně brýlemi pro cyklistiku a běh, vyplatilo se nenechat se tím omezovat a využít potenciál oslovit větší masu lidí odprezentováním brýlí z různých úhlů. Doslova. Třeba jako doplněk na procházku po městě nebo na outdoor.

Nejlepší zkušenosti máme s cílením na sportovní zájmy, podobná publika nebo taková, kde definujeme jen aktivnější věkovou skupinu. Zároveň ale pracujeme s cílením, které vychází ze samotného vizuálu reklamy. Ta si svoji cílovku na Facebooku totiž najde sama. Jak?

Zjednodušeně řečeno vycházíme z myšlenky, že milovníky psů osloví spíš reklama, kde bude pes. Pokud do reklamy dáme kolo, přitáhne zase největší pozornost mezi cyklisty. Vizuálem určujeme, kdo se bude o reklamy nejvíce zajímat. Rozdíly ve výsledcích u těchto cílových skupin mohou být diametrálně odlišné.

Pomocí vizuálů tak s VIF dlouhodobě testujeme nejrůznější kombinace a možnosti využití jejich produktů pro různé cílové skupiny. Dokážeme tak efektivně oslovit širší spektrum potenciálních zákazníků a optimalizovat kampaně, aby maximálně fungovaly.

Jak to vypadá?

cyklistika

atletika

širší využití

hobby sport

fashion

zvířata

turistika

zimní sporty

 

Tip

Zamyslete se, jaké všechny cílové skupiny můžou váš produkt využít a otestujte to v reklamách. Lidé u scrollování na sociálních sítích nepřemýšlí. Nenapadne je, kde všude nebo komu z jejich blízkých by se produkt mohl hodit.


Dlouhodobá reklama

Tip na dárek

Budování značky

Ze zkušenosti víme, jak moc důležitá a citlivá je práce se značkou v dlouhodobém úspěchu každého projektu. s Jakubem z VIF jsme se od prvního dne spolupráce shodovali, že vše, co spolu budeme tvořit, bude s ohledem na udržitelnost a budování značky.

I bez rozpočtu na rozsáhlé brandové kampaně chytře pracujeme s tím, co máme. Využíváme technik a možností, pomocí kterých dokážeme efektivně budovat značku, aniž bychom museli investovat statisíce do příprav.

 

Tip

Nenechte se odradit prezentacemi na konferencích, jak budují značky velké firmy, když je to zatím mimo vaše možnosti. Najděte si své cesty, které si můžete dovolit. Jen pozor! Efekt brandových kampaní se nedá krátkodobě doměřit, proto je velmi jednoduché pracovat s nimi špatně a vyhazovat peníze oknem. Což se bohužel děje velmi často.

Domluvili jsme se, že do struktury reklam VIF dlouhodobě zapojíme i kampaně na podporu značky a se slevami budeme pracovat jen opravdu výjimečně. O to větší úspěch klientův rychlý růst je.

 

Tip

Na slevách není nic špatného, ale je třeba přemýšlet. Jsou obory, ke kterým slevy neodmyslitelně patří. Pokud ale něco vyrábíte a budujete svou značku, točení jedné slevy za druhou může být nebezpečné. Slevy dokážou projekt velmi rychle rozjet. Bez nich má ale značka v očích zákazníků větší hodnotu a je dlouhodobě udržitelnější. Točit slevy nebo být bez nich? Ani jedno není špatně nebo dobře. Je to vaše strategické rozhodnutí, které má své výhody i nevýhody.

Tip

Více o práci se značkou, jak u našich klientů přemýšlíme nad garancí výsledků nebo jestli Facebook opravdu vymírá, si poslechněte v podcastu 69 dní po splatnosti.

Rozšiřování bublin a povědomí

Kromě konverzních kampaní, kde nám Facebook hledá lidi, kteří u VIF budou nakupovat, jsme zapojili i další reklamní účely, díky kterým jsme schopni oslovit i publika mimo naši bublinu. Výhodou těchto účelů jsou větší možnosti testování a segmentace publik. Dokážeme tak na jednotlivé cílové skupiny komunikovat trochu jiný obsah.

 

Na publika složená z lidí, kteří viděli aspoň 15 sekund nebo 25 % celkové délky brandového videa následně cílíme remarketing, kde dále prezentujeme kvality značky nebo vyzdvihujeme bestsellery.

 

 

Důležitost interakcí u reklam

Funguje takzvaný social proof. Na lidi, kteří by značku viděli poprvé, dobře působí, když vidí komentáře spokojených zákazníků nebo i těch nespokojených, na které firma dobře reaguje. Mají tak větší jistotu, že se jedná o kvalitní produkt a spolehlivý e-shop.

U VIF jsme si ověřili, že to funguje na 100 %. Některé extra úspěšné kreativy si drží svůj výkon i přes 2 roky. Která reklama by spíš oslovila vás a jaký dojem by na vás značka udělala?

Tip

1. Nerozdělujte rozpočet mezi nepřeberné množství reklam, kde by u každé bylo jen minimum interakcí.

2. Duplikujte reklamy přes jejich ID. Pokud máte úspěšnou reklamu a chcete ji škálovat nebo cílit na jiné publikum, zkopírujte si přes Náhled a zobrazení reklamy na Facebooku její ID (je součástí URL). U nové reklamy pak zvolte “Použít stávající příspěvek” a vložte ID do sekce Zadat ID příspěvku.

Taková naše masterclass práce s interakcemi je i referenční příspěvek, který u klientů často aplikujeme. Jedná se o reklamu, kterou cílíme na zákazníky a prosíme je o sdílení své zkušenosti s nákupem. Následně post zacílíme na aktuální návštěvníky webu, aby se sami přesvědčili, jak jsou zákazníci spokojeni. U klientů s větší zákaznickou základnou to funguje skvěle!

Remarketingová sekvence

Referenční příspěvek se skvěle hodí i do tzv. remarketingové sekvence. Cílem takové kampaně je návštěvníkům webu efektivně odprezentovat příběh značky. Každému návštěvníkovi se po pár dnech odkrývá kousek skládačky a na konci reklamní sekvence je uživatel, který pochopí, jaké jsou principy a hodnoty značky. Vytvoří si k ní tak úplně jiný vztah než při první návštěvě webu.

2 roky VIF

Forbes SK

Recenze na brýle

VIF family + výměna zorníků za pár sekund

Jak to dopadlo?

VIF zvládl za 2 roky předběhnout všechnu svou konkurenci. Spendy jsme dostali z desítek tisíc měsíčně na miliony, desítky zákazníků na 75 000+ a firma neustále meziročně roste. Nejlepších výsledků dosáhnete, když spolupracujete s klientem, který vám naprosto důvěřuje, je otevřený novým nápadům, a zároveň vám připravuje ideální podmínky. Zatímco jsme nastavovali, testovali a tvořili, Jakub z VIF makal na vývoji nových top produktů, podporoval české sportovce, dostal svoje brýle do Decathlonu, zlepšoval UX eshopu a postupně tak za ním rostla skupina nadšených ambasadorů, stejně tak jako první profesionální čistě ženský cyklistický tým v ČR.

Nám zbývalo už jen všechno dostat mezi co nejvíce lidí a maximálně tak vytěžit potenciál projektu. Stát se ze startupu lídrem trhu za tak krátkou dobu je ale výsledkem hodin práce nejen s Facebook Business Managerem. Jsme vděční, že jsme v tom s Jakubem mohli od začátku být a sledovat celý příběh jeho růstu, který ještě určitě ani zdaleka nekončí.

 

 

Věděl jsem, že při rozjezdu firmy potřebuju výkonnostní marketing a chtěl jsem pro svou značku spíš Mercedes než Škodovku. Ideálně tak, aby fungoval poměr cena/výkon. Petr a jeho tým mě přesvědčili už klientským servisem, ale nejlepší je, jak nad každou jednou reklamou přemýšlí a věnují X hodin strategii a nápadům, které sedí na vaši značku. Ne obecně na segment nebo na lidi na téhle planetě. Mega cením, že jsme spíš kámoši, kteří společně vydělávají peníze. Komunikujeme ve dne v noci, kdykoli s pokorou přijmou můj feedback a smysluplně ho zapojují do další práce. Všechno je jednoduché, funguje a místo zdlouhavých procesů se prostě udělá, na čem se domluvíme. Jako když jsme řešili reelska a do 3 měsíců měli tým, který nabriefujeme a jde se točit. Už jsme to společně dotáhli k jedničce na trhu a fakt se těším na další jízdu!

Jakub Lorenc, zakladatel VIF

 

Pokud vám naše práce dává smysl a chtěli byste pomoct s efektivitou kampaní na Facebooku, vyplňte poptávkový formulář. a třeba něco vymyslíme. 😉

Jak spolupráci hodnotí
naši klienti

„Je potřeba se připravit, že nebudete stíhat vyrábět. Nás ze ždímaní avokád do olejů na vousy bolí ruce, ale Petr si nedá pokoj a každý měsíc zvyšuje odbyt.“

Tomáš Čech, angrybeards.cz

„Výsledek násobně předčil všechna očekávání. Na Petrovi nejvíce oceňuji to, že přemýšlí velmi podobně jako my "majitelé" Za nás určitě doporučujeme!“

Václav Durďák, cokoladovnajanek.cz

„Díky spolupráci s Petrem jsme si ve Vaskách jistí, že peníze do Facebooku investujeme efektivně a zodpovědně. Cením si Petrovi svědomitosti a iniciativy, kterou do naší spolupráce vkládá. Setkal jsem se s mnohými výkonnostními marketéry, ale s klidným srdcem můžu říci, že je to právě Petr, kdo přichází s novými nápady, hbitě dokáže vyhodnotit vyvstalé situace a především dokáže dodat skvělé výsledky. Petra beru jako jeden ze stěžejních pilířů, který nám pomáhá růst.“

Václav Staněk, vasky.cz

„Ten masakr, co začal po nastartování Facebook kampaně, jsem opravdu nečekal. Naše holky i já v levandulové farmě jsme se za měsíc úplně odrovnali.“

Stanislav Bíza, levandulezmoravy.cz

„V Petrovi a jeho týmu jsme našli partnera, který oproti agenturnímu přístupu na 100 % splňuje naše očekávání v erudovanosti, flexibilitě i důrazu na efektivitu.“

David Arzt, CMO woox.cz

„Předtím, než jsem začal s Petrem spolupracovat, pročítal jsem si všechny ty bombastické reference od jeho klientů a říkal si, že to přece nemůže být úplně pravda. Nemohl jsem se více mýlit. Po prvním měsíci spolupráce místo způsobů, jak zvýšit tržby řešíme, jak všechny ty objednávky vychystat a zda nebude třeba rozšířit výrobní kapacitu 😃. Neuvěřitelnou předností je zápal celého jeho týmu a naprosto špičková komunikace na denní bázi. Na tak profesionální přístup jsem opravdu nebyl z minulosti zvyklý. Velmi se těším, kam až nás spolupráce s Petrem v budoucnu dostane. Můžu jen doporučit.“

Adam Jendřejek, northman.cz

„Famózní. Nenacházím výstižnějších výrazů, které by lépe vyjádřily spolupráci s Petrem a Patrikem. Není nad to, když se můžete spolehnout, že vaše peníze do Facebooku investujete efektivně a smysluplně. Doporučuji všemi deseti!“

Jan Křivka, elisdesign.cz

„Před dvěma lety mě Petr odmítl, protože věděl, že nejsme připraveni – a teď za to děkuji. Vážím si jeho upřímnosti. S Davidem a Jakubem, kteří jsou skuteční profíci, se nám první den obraty zvýšily 3-4x při nižším PNO. Během měsíce jsme vyprodali bestsellery a přiblížili se našim cílům. Máme teď partu ostříleného týmu, který nám kryje záda přesně jak naše oblečení!Srdečně děkuji.“

Radek Pilař, tallguys.cz

„Aleš hned po pár dnech dokázal skokově navýšit tržby z reklam na Facebooku. Obzvlášť musím vyzdvihnout perfektní komunikaci, proaktivní přístup v oblasti nových reklamních formátů a reporting na denní bázi, na který jsme nebyli u předchozího správce zvyklí.“

Ondřej Velička, dobrytextil.cz

„Díky spolupráci s agenturou Petra Handlíře se podařilo zefektivnit kampaně, zlepšit PNO a ztrojnásobit obraty během Vánoc. Měli jsme, co dělat, abychom stíhali expedovat. Nejvíc si cením proaktivity a byznysového přemýšlení nejen nad kampaněmi, ale i produktem.“

Lukáš Pleva, pleva.cz

„Před začátkem spolupráce jsem si říkal, jestli všechna ta čísla z referencí nejsou trochu přitažená za vlasy. Nebyla. Veškerá má očekávání byla absolutně naplněna, drtivá většina z nich na více než 150 %. Tým okolo Petra, i on sám, odvádí naprosto profesionální práci, kterou mohu doporučit každému, kdo hledá partnera do podnikání.“

Jakub Lorenc, vifsports.cz

„Petr má nadhled, zkušenosti, velké klienty, čich na šikovné a pracovité kolegy. Díky tomu si můžete být jistí, že pro vás nepracuje pro peníze, ale protože ho pro vás pracovat baví a skutečně mu záleží na vašem úspěchu. Po dvou letech s klidným srdcem říkám: svěřte správu kampaní na Facebooku Petrovi a pojďte se soustředit na zbytek věcí kolem vašeho byznysu.“

David Vacek, vymalujsisam.cz

„Skvěle odvedená práce, kterou Petr s jeho týmem dokazují, že i marketing jde dělat lidsky a srdcem. A to je benefit, kterého si nesmírně vážím. Po spuštění první reklamy se stalo něco neuvěřitelného. Během čtyř dní jsme poslali víc balíčků než dříve za měsíc.“

Petra Švábíková, aromaaterapie.cz

„Přístup Petra a jeho týmu vnímáme jako velmi nadstandardní. Chtěli jsme svěřit rostoucí rozpočty do reklamy na FB někomu, kdo se toho nezalekne a pohlídá, aby investované peníze nepřišly nazmar. Tohle očekávání naše spolupráce daleko předčila. Našli jsme silného parťáka, na kterého je spoleh. Konkrétně Marka dnes vnímám jako člena týmu, který velmi dobře vidí do našeho byznysu, ale stále dokáže přinést pohled někoho ‚zvenčí‘, což je pro nás extrémně přínosné.“

Štěpán Rybníček, foulshop.com

„Mnoho agentur vám naslibuje hory doly, jen aby si vás získali, ale pak zjistíte, že vaše peníze byly vyhozené z okna. V tomto případě to ovšem neplatí. Fungujeme jako jeden tým, neustále rosteme a jsme spolu v úzkém kontaktu téměř každý den. To se u externí spolupráce jen tak nevidí.“

Kristýna Jaňdourková Čápová, bigboy.cz

„Ani nevím, jestli dostatečně dokážu vyjádřit, jak moc jsem Vám vděčná. Moje rodinná firma díky Vám opět roste a vidím, že je to jen začátek. Spolupráce s Vámi je velmi příjemná, můžu se na Vás na 100% spolehnout a výsledky jsou ohromující. S Vámi pánové, opět věřím svým snům! A to je úplně nejvíc. DĚKUJI!“

Jana Pumprlová, odjanky.cz

Rádi s Facebookem
pomůžeme i vám

„Ten pocit, kdy klienti po spuštění Facebook reklam nestíhají vyrábět nebo shánějí větší sklady, se mi nikdy neomrzí.“

Petr Handlíř, CEO

Další case studies